Sculptura are trăsături atletice care se potrivesc noţiunii de frumuseţe din antichitatea clasică, relatează The Vintage News.
Este legat la picioare şi aproape nud, doar cu o pânză în jurul zonei intime şi cu aripi ca cele de liliac. Sculptura a fost subiectul controversei, întrucât îl reprezintă pe Lucifer ca o figură de o frumuseţe rară (imaginea de mai jos).
Totuşi, aceasta nu este prima sculptură care a creat controverse. Înainte de plasarea statuii în 1848, fratele mai mic al artistului, Joseph Geefs, a creat altă statuie numită „Îngerul Răului”.
Aceasta însă a generat şi mai multe controverse, deşi cele două par extrem de asemănătoare. Există însă două motive reprezentate în statuia „Îngerul Răului” care nu apar în reprezentarea ulterioară. Este vorba de genunchii depărtaţi şi de şarpele de la baza pietrei care adaugă încă un element întregii tematici satanice (imaginea de mai jos).
Deşi mulţi nobili s-au împotrivit înlocuirii statuii, autorităţile au hotărât să o schimbe cu cea care se găseşte şi în prezent, anume „Geniul Răului” de Guillaume Geefs.
Fascinaţia cu Satan şi cu ocultul erau teme recurente în perioada romantică, spre iritarea autorităţilor religioase. Motivele acestei iritări erau de altfel nefondate, Lucifer este o parte esenţială în teologia creştină şi, de asemenea, Scripturile descriu frumuseţea sublimă a Îngerului Decăzut.
Într-un mod ironic – deşi o viaţă creştină are în vedere lupta împotriva ispitei şi nu evitarea acesteia – autorităţile religioase se temeau că o statuie foarte seducătoare putea „corupe” tinerele evlavioase care participau la slujbele catedralei, acest lucru contribuind la înlăturarea primei statui.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Descoperire surpriză în marea catedrală Sfânta Sofia