Versiunea timpurie a basmului Scufiţa Roşie este terifiantă, violentă şi grotească
Pe baza acestui basm au apărut o multitudine de interpretări. Spre exemplu, Susan Brownmiller, jurnalistă din SUA şi feministă convinsă, a conferit acestuia o analiză din punct de vedere sexual, descriind-o ca pe o un viol.
Scufiţa Roşie, de Carl Larsson (1881) / Sursa: The Vintage News
Atunci când vine vorba despre versiunea timpurie a acestui basm, există câteva diferenţe notabile faţă de cea pe care o cunoaştem astăzi. În locul lupului era invocat un vârcolac, dar cea mai antagonistă parte este reprezentată de faptul că în versiunea timpurie exista o scenă a canibalismului, în care carnea bunicii îi era oferită fetiţei, pentru a o mânca. De asemenea, o altă diferenţă stă în faptul că Scufiţei i s-a cerut de către lup să se dezbrace şi să îşi arunce hainele în foc. Mai mult, aceasta se aşază în pat alături de el, dar invocă scuza conform căreia trebuie să îşi facă nevoile, astfel reuşind să scape. Mai mult, există o variantă a poveştii în care lupul o mănâncă pe Scufiţa Roşie, iar aceasta se termină în acest punct.
Scufiţa Roşie, de Arthur Rackham / Sursa: The Vintage News
După o îndelungată cercetare asupra folclorului, în anul 2013 s-a concluzionat că acest basm îşi are originile în Orientul Mijlociu şi că a fost scris în secolul I. Pentru a ajunge la acest rezultat, aceştia au analizat 58 de versiuni ale basmului ce proveneau din regiuni diferite.
Sursa: The Vintage News
Citeşte şi:
Coincidenţe surprinzătoare: ce legătură există între Scufiţa Roşie şi istoria omenirii?
Povestile au origini mai vechi decat se credea
Făt Frumos, Prinţesa şi pâinea cu rouă, basmele ilustrate din România sunt apreciate în presa britanicăISTERE ROMANESTI. Cine este Baba Cloanta?