Andrei Şerban: ”Realitatea din România se reflectă în ştirile TV: o combinaţie de confuzie, de prostie, de aroganţă”
This browser does not support the video element.
Pentru Operele din Bucureşti şi Iaşi, Şerban a creat o versiune adaptată situaţiei actuale din lume şi din România. Dialogurile sunt inspirate din scrierile lui Radu Paraschivescu şi Andrei Pleşu.
Citeşte şi Cel mai mare hotel din lume. Va avea 10.000 de camere şi va fi inaugurat anul viitor – VIDEO
Începând de ieri, la Bucureşti şi Iaşi, se joacă faimoasa şi populara operetă a lui Franz Lehár „Văduva veselă”. Regizorul Andrei Şerban a creat o versiune adaptată pentru situaţia actuală din lume şi din România. Dialogurile sunt inspirate din scrierile lui Radu Paraschivescu şi Andrei Pleşu şi sunt scrise de regizor împreună cu Daniela Dima. Scenografia poartă semnătura Anka Lupeş, coregrafia – Andrea Gavriliu.
De pe 30 august până în 4 septembrie, la Opera Română din Bucureşti şi din 9 până în 11 septembrie la Opera Naţională din Iaşi.
Văduva veselă, text de Lehar, Radu Paraschivescu şi Andrei Pleşu
„Venim la teatru sau la operă nu doar ca un entertainment, nu doar ca să ne amuzăm, deşi trebuie să ne amuzăm copios şi vă promit că vă veţi amuza copios la această Văduva veselă, dar la final va fi un moment în care fiecare dintre noi va trebui să stăm o clipă şi să ne gândim dacă tot ceea ce am văzut pe scenă nu ne atinge într-un mod foarte personal. Şi aici, exact aici este scopul artei de a atinge o coardă sensibilă în fiecare om pentru ca această oglindă, care este oglindă a adevărului, care câteodată este comică, câteodată este tragică, să fie cât mai clară.”
Reporter: Ce este cu Văduva veselă?
Andrei Şerban: Lehár a creat tot felul de situaţii paradoxale. Această văduvă rămâne cu o avere impresionantă, dar întrebarea este: Ce vrea să facă ea cu banii? Şi suntem într-o ţară, undeva în Balcani, o ţară falită, unde banii trebuie să rămână în ţară. Cu cine se va căsători? Cu un francez sau cu un străin, cu un patriot local? Diaspora acelei ţări, de la Paris, organizează o petrecere în cinstea acestei miliardare, acestei văduve. Este un spectacol al moravurilor. În jurul acestei poveşti, am încercat să facem un spectacol cu totul nou. Eu am pus această operetă de două ori înainte. Am făcut odată la Opera din Viena, acum câţiva ani, şi în tinereţe am făcut-o la Opera din Cardiff, din Ţara Galilor, cu totul în alt ton, mult mai puţin polemic decât va fi aici acest spectacol.