Ocolul pământului în 80 de costume
Pornind de la subiectul romanului lui Jules Verne, „Ocolul pământului în 80 de zile”, care a mângâiat imaginaţia copilăriei multora dintre noi şi ne-a stimulat dorinţa de a călători şi de a vedea locuri şi oameni noi, Adina Nanu şi-a dorit să recreeze atmosfera lumii cosmopolite a Imperiului Britanic din epoca victoriană, unde eficienţa şi punctualitatea erau lege pentru oricine dorea să fie considerat om serios.
Adina Nanu este un personaj foarte cunoscut pentru studenţimea şi cadrele didactice din zona artelor frumoase. Ea însăşi cadru universitar şi magistru al multor generaţii de absolvenţi, trecând cu eleganţă de la un subiect de curs la altul, de la istoria artei universale la aceea a costumului, astfel făcându-le învăţăceilor o educaţie complexă prin diriguirea paşilor în călătorii recompensante prin lumea formelor şi a civilizaţiilor, este o pasionată colecţionară şi autoare.
La bază plasticiană, ea nu şi-a uitat aplicaţia spre desen sau modelaj şi ori de câte ori are ocazia îşi reafirmă calităţile de artistă. Astfel, înduioşătorul volum memorialistic „Călătorie în jurul casei mele”, cu cele două ediţii din 2008 (Ed. Compania) şi 2014 (Ed. UNArte), este ilustrat de autoare cu schiţe în peniţă, creion, sanguină sau cărbune, sau cu lucrări mai elaborate şi chiar studii din perioada de formare, în acuarelă, pastel, ulei, colaj şi chiar sculptură. Dar doamna Nanu este, în special, celebră pentru un util manual „Artă, stil, costum” (Ed. Meridiane, 1976, republicat după 31 de ani într-o ediţie revizuită şi adăugită la Ed. Noi Media Print, 2007), destinat studenţilor de la secţiile de modă sau de scenografie ale şcolilor superioare de artă – evităm a ne referi exclusiv la Universitatea Naţională de Arte Bucureşti, pentru că lucrarea sa are deschidere către toate instituţiile de profil din ţară şi ar putea sta, cu cinste, lângă orice volum similar din străinătate unde ar putea sluji de model (de altfel, a şi avut o ediţie engleză).
Expoziţia rămâne deschisă până la 5 mai iar intrarea este liberă.
O cronică amplă a expoziţiei, semnată de dr. Adrian-Silvan Ionescu, este disponibil aici.