Dacă ne uităm la lista celor mai lungi poduri din lume, observăm că poziţiile de vârf sunt ocupate de ţările din Asia, în special de China.
China produce şi consumă aproximativ 60 la sută din cimentul din lume. Dacă facem o comparaţie, între 2011 şi 2013, China a folosit mai mult ciment ( cu aproape 50% mai mult) decât Statele Unite ale Americii în întregul secol XX.
Cel mai lung pod din lume, de exemplu, este în provincia Jiangsu din China, are un lungime uimitoare de 164 km. Din primele zece poziţii ale listei cu cele mai înalte poduri din lume, doar două se află în afara Asiei, în Statele Unite ale Americii. Unul dintre aceste poduri este cel de peste Lacul Pontchartrain Causeway care traversează pe diagonală lacul Pontchartrain, în sud-estul Louisianei.
Imaginea podului Jiaozhou Bay din China. Sursa foto: Dailyoverview
Podul de la Lacul Pontchartrain Causeway este compus din două poduri paralele. Unul a fost finalizat în 1956, iar celălalt a fost finalizat în 1969. Din acel an, acesta a primit titlul de „cel mai lung pod din lume peste apă”.
În 2011, când a fost constrit un nou pod peste Jiaozhou Bay în China, Pontchartrain Causeway şi-a pierdut titlu.
Podul de pe Lacul Pontchartrain Causeway a fost o realizare monumentală pentru ingineria civilă, nu numai pentru lungimea sa uimitoare, dar şi pentru tehnicile inovatoare folosite în construcţia sa. Causeway a fost primul pod construit vreodată cu tuburi cu diametrul de 127 cm şi stâlpi cilindrici din beton precomprimat, care au fost mai mari şi mai puternice decât norma, permiţând utilizarea unui număr mai mic de piloni şi reducând astfel costurile.
Causeway a fost primul pod care a folosit producţie în masă. Componentele de pod au fost construite într-o instalaţie de turnare din Mandeville, apoi trimise cu barja la şantierul de construcţie. Anterior, componentele de pod erau turnate pe loc.
Podul de peste Lacul Pontchartrain Causeway. Sursa foto:Yan Runbo
Podul chinez Jiaozhou Bay, care a costat 2,3 miliarde de dolari, construit în oraşul Qingdao, măsoară 41.5 km, cu doar 3 km mai lung decât Causeway. Dar oficialii de la Causeway argumentează că o parte din această lungime este din cauza unei curbe în pod. Distanţa reală parcursă de pod peste apă este de numai aproximativ 25 km.
Guinness World Records, care a retrogradat deja Causeway pe poziţia 2, a decis că cel mai bun mod de a face faţă situaţiei a fost să creeze o nouă categorie. Acum, podul de peste lacul Pontchartrain Causeway este „cel mai lung pod peste apă (continuu)”, în timp ce podul Jiaozhou Bay este „cel mai lung pod peste apă (agregat).”
Vă recomandăm şi aceste articole: