Complicate, plictisitoare sau prea lungi, articolele ştiinţifice au reputaţia că nu sunt uşor de citit. Un mare număr de cercetări sunt publicate anual, unele cu un impact major, altele trecând neobservate.
Cercetători în ştiinţa comportamentului de la universitatea Warwick din Marea Britanie au încercat să afle dacă titlul unei descoperiri ştiinţifice îi poate influenţa impactul.
Rezultatul a fost că oamenii de ştiinţă sunt cititori la fel ca ceilalţi. Ei preferă să citească articole cu titlu scurt, pe care le consideră mai uşor de înţeles.
Studiul a relevat că descoperirile ştiinţifice prezentate sub un titlu scurt sunt preferate de un număr mai mare de cititori şi, prin urmare, difuzate în mai multe exemplare.
Potrivit lui Adrian Letchford, coautor al studiului, lungimea titlului nu este totuşi singurul factor de succes. Alte studii au demonstrat că autorul, domeniul de studiu şi prezenţa a două puncte în titlu sunt de asemenea factori determinanţi pentru difuzarea pe scară largă a unei descoperiri, conchide Letchford.
Sursa: Agerpres