Home » Advertorial » (P) Inteligență artificială sau comunicare umană? Care va fi viitorul serviciilor de tip Customer Service?

(P) Inteligență artificială sau comunicare umană? Care va fi viitorul serviciilor de tip Customer Service?

(P) Inteligență artificială sau comunicare umană? Care va fi viitorul serviciilor de tip Customer Service?
Publicat: 26.06.2024

Ce se întâmplă în domeniul serviciilor de tip Customer Care de când a luat avânt inteligența artificială este de-a dreptul remarcabil. Această industrie este în plină transformare, date fiind progresele din tehnologia inteligenței artificiale sau a software-ului de gestionare a relațiilor cu clienții. Companiile se străduiesc să îmbunătățească experiența clienților, să reducă costurile operaționale, însă principala întrebare este: are inteligența artificială un rol cu adevărat însemnat în viitorul acestor servicii?

Ce rol are inteligența artificială în domeniul Customer Service?

Automatizarea și eficiența sau analiza datelor și personalizarea sunt cele mai importante aspecte care merită discutate în acest sens. Inteligența artificială a ajuns să automatizeze multe dintre sarcinile repetitive, de rutină din domeniul CRM, iar chatbot-urile și asistenții virtuali se arată demni de a gestiona solicitările comune ale clienților, oferind răspunsuri rapide și eficiente. Timpul de așteptare pentru clienți este redus, iar angajații din acest domeniu se pot concentra pe probleme mai complexe sau importante.

Totodată, sistemele AI pot analiza mari cantități de date, oferind experiențe personalizate clienților. Algoritmii de învățare automată ajută companiile să anticipeze nevoile sau preferințele clienților, oferind recomandări sau soluții personalizate.

Rolul comunicării umane în customer service

Chiar dacă aceste progrese AI s-au înregistrat și oricine le poate vedea, comunicarea umană este esențială și nu poate fi înlocuită cu nimic. Este vorba în primul rând despre gestionarea unor interacțiuni complexe, care necesită empatie, înțelegere, judecată umană. Clienții vor aprecia contractul uman când se confruntă cu probleme dificile sau sensibile, iar agenții umani pot oferi soluții nuanțate pentru a stabili relații de încredere cu aceștia.

Există șansa unei combinări a celor două aspecte: AI și comunicare umană?

Da, există. Este vorba de sistemul software care integrează acele capacități AI cu funcționalitățile CRM în vederea îmbunătățirii serviciilor de Customer Service. Relațiile cu clienții sunt gestionate eficient, obținându-se combinația ideală între eficiența automatizării și avantajele comunicării umane.

Automatizarea și managementul sarcinilor, analiza avansată și raportarea, integrarea cu alte sisteme de business sau funcționalitățile de self-service sunt cele mai mari beneficii pe care le oferă o combinație inedită de acest fel.

Viitorul acestor servicii poate fi caracterizat de combinația echilibrată între inteligență artificială și comunicare umană. AI poate oferi automatizare și eficiență, în timp ce comunicarea umană rămâne esențială în vederea unei gestionări a relațiilor cu clienții. Investind în astfel de soluții, vei putea observa că serviciile oferite sunt de calitate înaltă, se adaptează nevoilor, dar și așteptărilor pe care le-ai avut.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
LinkedIn, acuzată că a încălcat confidenţialitatea utilizatorilor pentru a antrena modele AI
LinkedIn, acuzată că a încălcat confidenţialitatea utilizatorilor pentru a antrena modele AI
Câți dintre tinerii din România s-ar muta într-o altă ţară?
Câți dintre tinerii din România s-ar muta într-o altă ţară?
Risc de coliziune între cel mai mare aisberg din lume și o insulă britanică
Risc de coliziune între cel mai mare aisberg din lume și o insulă britanică
Apa minerală carbogazoasă poate ajuta la slăbit, susțin cercetătorii din Japonia
Apa minerală carbogazoasă poate ajuta la slăbit, susțin cercetătorii din Japonia
Cea mai nouă metodă prin care autoritățile vor să încurajeze renunțarea la fumat
Cea mai nouă metodă prin care autoritățile vor să încurajeze renunțarea la fumat
Arheologii au scos la lumină noi indicii despre Templul Mortuar al Reginei Hatșepsut
Arheologii au scos la lumină noi indicii despre Templul Mortuar al Reginei Hatșepsut
Astronomii au descoperit sute de găuri negre „ascunse” în Univers. Câte alte miliarde ar mai putea exista?
Astronomii au descoperit sute de găuri negre „ascunse” în Univers. Câte alte miliarde ar mai putea exista?
Vești proaste pentru călătoriile interstelare! Navele spațiale ar putea pierde contactul cu Pământul
Vești proaste pentru călătoriile interstelare! Navele spațiale ar putea pierde contactul cu Pământul
Mega-evenimentul care ar fi reumplut Marea Mediterană în urmă cu 5 milioane de ani
Mega-evenimentul care ar fi reumplut Marea Mediterană în urmă cu 5 milioane de ani
De unde provin piesele din mozaicul lui Alexandru cel Mare? Iată ce arată cele mai noi analize!
De unde provin piesele din mozaicul lui Alexandru cel Mare? Iată ce arată cele mai noi analize!
102 ani mai târziu, Nosferatu de atunci și Nosferatu de acum
102 ani mai târziu, Nosferatu de atunci și Nosferatu de acum
Robert Eggers, regizorul filmului Nosferatu. „Cu cât încerci mai mult să te îndepărtezi de întuneric, cu atât mai mult întunericul este chiar în spatele tău”
Robert Eggers, regizorul filmului Nosferatu. „Cu cât încerci mai mult să te îndepărtezi de întuneric, cu atât mai ...
Primul chatbot din lume, ELIZA, a fost „reînviat” folosind cod vechi de 60 de ani
Primul chatbot din lume, ELIZA, a fost „reînviat” folosind cod vechi de 60 de ani
Este oficial: un sondaj global confirmă că lumea are încredere în știință!
Este oficial: un sondaj global confirmă că lumea are încredere în știință!
Test de cultură generală. Care este cel mai scump lichid din lume?
Test de cultură generală. Care este cel mai scump lichid din lume?
„Majoronul”, particula bizară care ar putea explica cele mai mari mistere ale Universului
„Majoronul”, particula bizară care ar putea explica cele mai mari mistere ale Universului
Elefanții nu au dreptul la eliberare din captivitate pentru că nu sunt oameni, a decis o instanță americană
Elefanții nu au dreptul la eliberare din captivitate pentru că nu sunt oameni, a decis o instanță americană
Amendă uriașă pentru Google în Indonezia! Cum ar fi abuzat gigantul tehnologic de poziția sa pe piață?
Amendă uriașă pentru Google în Indonezia! Cum ar fi abuzat gigantul tehnologic de poziția sa pe piață?