Jimmy Hex și întâmplările sale amuzante care îți luminează ziua
Nu mulți sunt cei care ar fi putut bănui că un canal de YouTube dedicat clipurilor foarte puțin animate ar putea strânge într-un interval foarte scurt aproape 1,5 milioane de urmăritori. Fără îndoială, nici Mihai Dimulescu, cunoscut pe internet drept Jimmy Hex, nu se aștepta la un astfel de succes atunci când a pornit canalul său de YouTube și a publicat primul clip animat, editat după cum s-a priceput mai bine, condus fiind de pasiunea pentru desen, o pasiune pe care a neglijat-o aproape complet până atunci.
În doar patru ani de zile, canalul ”La povești cu Jimmy” s-a bucurat de o creștere surprinzătoare, devenind unul dintre cele mai populare canale din YouTube-ul românesc, un spațiu virtual unde te poți delecta cu povești din copilăria lui Jimmy și nu doar din acea perioadă, plus multe alte întâmplări narate cu pricepere și care reușesc să te binedispună de fiecare dată. Astfel de povești i-au câștigat lui Jimmy în rândul următorilor renumele de Ion Creangă, dar puțin mai diferit, în acord cu timpurile noastre.
Chiar dacă realizarea și editarea unui singur clip îi ocupă mai mult de o săptămână, Jimmy și-a găsit timp în calendarul său aglomerat pentru a participa la jurizarea concursului ASUS Creator Festival alături de Nicu Mihai, un artist digital cunoscut și el pentru canalul de YouTube plin de ghiduri de desenat și tutoriale de animație. Concursul a fost dedicat tuturor creatorilor de conținut care și-au putut înscrie animațiile sau ilustrațiile cele mai valoroase pentru a câștiga premii deosebite: laptopuri ASUS Vivobook Pro, proiectate pentru a satisface exigențele creatorilor din mediul digital. Până pe 15 aprilie, inclusiv, cei care doresc pot susține artistul preferat votând lucrările acestuia și pot câștiga astfel, prin tragere la sorți, un ASUS Creator Box plin cu premii surpriză.
L-am răpit pe Jimmy pentru câteva momente și l-am rugat să ne răspundă la câteva întrebări pentru un scurt interviu prin care am dorit să aflăm detalii mai puțin știute despre succesul din spatele comunității pe care a reușit să o creeze pe YouTube.
Pentru cine nu te cunoaște, cum te-ai prezenta?
Salut, sunt Jimmy, sau „ăla cu poveștile” sau, și asta-mi place foarte mult, „un fel de Creangă mort de beat”.
Și da, știu, cum îmi permit să mă compar cu marele scriitor român Ion Creangă? Dar adevărul este că nu eu am pornit această comparație, ci oamenii care mă urmăresc pe YouTube, unde de 4 ani povestesc amintiri din copilărie, asta așa, ca să rămânem pe domeniul lui Creangă, deși amintirile nu sunt întotdeauna din perioada copilăriei mele.
Bine, eu povesteam întâmplări din viața mea cu mult înainte de-ăștia 4 ani, doar că audiența mea era formată din 3-4 persoane cu care mă nimeream la bere, YouTube-ul doar mi-a dat ocazia să ajung la aproape 1 milion și jumătate de persoane.
Dar, în rest, pentru mine personal, de fiecare dată când postez o poveste nouă, e fix ca atunci când mă întâlnesc cu prietenii la o bere și spun: „Bă, stai să vezi ce mi s-a întâmplat ieri…”.
Acuma, evident, procesul prin care trece o poveste pentru a ajunge pe YouTube necesită și destul de multă muncă. De la înregistrat, la editat sunet, la creat ilustrații, la editarea videoclipului final și până la încărcarea lui pe YouTube, este o muncă de 30-40 de ore, uneori poate mai bine, deci nu e chiar comparabilă cu un simplu drum până la bodegă.
Cum ai ajuns să alegi desenul și animația ca mod de exprimare pe YouTube? Regreți în vreun fel această decizie?
Încă nu știu de ce am ales animația ca reprezentare vizuală a poveștilor, poate pentru că-mi place să-mi fac viața complicată sau poate pentru faptul că aveam, și încă am, un trac enorm de cameră, dar cert e că habar n-aveam în ce mă bag.
Da, desenul și animația, dar, în special, desenul, a fost întotdeauna o pasiune a mea, dar o pasiune în direcția căreia, cu excepția caietelor de română și matematică, n-am făcut niciodată nimic. Fix ca un suporter care-i pasionat de fotbal, dar singurul fotbal pe care-l practică e o oră de fotbal, o dată pe lună, cu prietenii în parc.
De data asta, în schimb, eram hotărât, aveam și un scop, și chiar dacă talentul meu la desen tindea spre zero și habar n-aveam cu ce se mănâncă animația, m-am apucat să fac videoclipuri animate fix așa cum m-a tăiat pe mine capul. Ce-a ieșit, cu greu poate fi numit animație, dar este, din punctul meu de vedere, suficient cât să reprezint vizual întâmplarea pe care o povestesc.
Până la urmă, scopul videoclipurilor mele nu este de a crea ceva perfect, ci, mai degrabă, de a le aduce oamenilor un zâmbet pe buze și, din punctul ăsta de vedere, având în vedere cei peste 1 milion de oameni pe care i-am adunat în jurul meu, cred că fac o treabă destul de bună.
Ce le recomanzi celor care doresc să urmeze o carieră similară?
Probabil că una dintre cele mai comune întrebări pe care le primesc este: „Bă Jimmy, da’ cum fac și eu să încep ceva pe YouTube, uite știu să desenez, știu să animez, cum încep ceva?”
Iar întrebările astea vin adesea de la persoane care știu să editeze, să animeze sau să deseneze, poate mai bine decât mine. Așa că sfatul meu a fost mereu: „Păi, începe, pur și simplu, fă ceva!”
Știu că pare așa, un sfat aruncat în vânt, însă cel mai important punct din cariera mea de creator de conținut a fost să încep să fac ceva. Habar n-aveam cu ce se mănâncă animația, dar am început să fac ceva, iar restul a venit de la sine.
Vorba aia, degeaba ai un talent, dacă-l ții doar pentru tine. În fond, poate greșesc, dar, din punctul meu de vedere, talentul nu e decât o înclinație spre ceva care prin muncă și dedicație ajunge să fie perceput de oamenii din jurul său drept talent.
Iar, dacă ai ajuns în punctul ăla în care oamenii spun despre tine că ai talent la ceva, fie desen, muzică sau orice altceva, înseamnă că ai muncit să ajungi acolo, așa că poate e timpul să cauți moduri prin care să valorifici acest talent.
Cum să-l valorifici? Poate fi complicat, știu, însă important e să cauți tu oportunitățile, nu să aștepți să te găsească ele pe tine. Pe parcurs, vei găsi oameni dispuși să investească în talentul tău, dar nimeni nu va veni la tine să te întrebe: „auzi, da’ tu ce știi să faci?”, trebuie mai întâi să le arăți tu ce știi să faci.
Ce poți să ne spui despre ASUS Creator Festival și implicarea ta în acest proiect?
În cei 4 ani de când sunt prezent pe YouTube, am avut ocazia să-i cunosc pe cei de la ASUS care, nu doar că vin în sprijinul creatorilor de conținut cu echipamente realizate special pentru nevoile lor, ci și organizează evenimente menite să-i provoace pe aceștia să-și descopere creativitatea.
Iar recent am fost invitat, alături de Nicu Mihai, să fac parte din juriul evenimentului ASUS CREATOR FESTIVAL, un eveniment foarte mișto, destinat celor pasionați de desen și animație. Plecând de la două schițe predefinite, participanții au avut de realizat o ilustrație sau o animație, bazându-se pe propria creativitate și imaginație.
Sunt onorat să fac parte din juriu, mai ales alături de cineva care chiar știe cu ce se mănâncă desenul și animația, cum e Nicu Mihai, cel care deține probabil cel mai mare canal de artă, desen și animație de pe YouTube-ul românesc. Cei mai talentați sau cei mai inspirați, sau cei mai talentați și inspirați, vor primi ca premiu un laptop ASUS Vivobook Pro 14X sau Vivobook Pro 16X, modele proiectate de ASUS special pentru creatorii de conținut.
Așa că vă aștept pe data de 20 aprilie pe canalul meu de YouTube „La povești cu Jimmy” unde împreună cu Nicu vom vedea care au fost cele mai bune desene și animații și vom desemna câștigătorii celor 4 laptopuri.
Între timp, până pe 15 aprilie, puteți vota pe site-ul dedicat concursului lucrarea preferată și puteți câștiga, prin tragere la sorți, un ASUS Creator Box cu premii surpriză.
~~~
Și o mențiune care te va interesa: achiziția oricărui laptop ASUS Vivobook Pro 14X/16X OLED este însoțită, în această perioadă, de trei luni de acces gratuit, fără restricții, la toate aplicațiile din suita Adobe Creative Cloud, cea mai utilizată colecție de programe pentru creatorii de conținut digital, un însoțitor perfect pentru o serie de laptopuri care au fost gândite pornind de la cerințele speciale din mediile de lucru profesionale.
Tot acum se desfășoară și o altă campanie specială, Părerea ta contează, în care te poți înscrie prin publicarea unei recenzii foarte scurte de utilizare a laptopului pe una dintre platformele participante. În schimbul acestei acțiuni vei primi un an de garanție suplimentară pentru noul tău laptop ASUS Vivobook Pro 14X/16X OLED.