Acest lucru este dezvăluit de diferite studii internaționale, care arată că generația născută între 1980 și 2000 este cea mai informată, investește, proiectează și – pe scurt – se angajează față de animalele lor de companie.
Studiul „Pet Owner Paths”, comandat de companii americane cu acoperire globală, a relevat că milenialii sunt proprietarii de câini și pisici care cheltuiesc cei mai mulți bani pe îngrijirea animalelor de companie și produse de medicină veterinară.
Proprietarii de animale de companie sunt din ce în ce mai interesați să știe cum funcționează organismul câinilor și pisicilor lor și sunt conștienți atunci când caută cele mai bune opțiuni pentru a le oferi o viață sănătoasă.
„Considerăm că este foarte valoros ca tot mai mulți oameni să aibă grijă de nevoile nutriționale ale animalelor lor de companie și să se informeze proactiv despre produsele pe care le consumă”, spun specialiștii.
Noile generații au dezvoltat o mai mare conștientizare a diferitelor aspecte sociale și de mediu, motiv pentru care adopția a devenit una dintre modalitățile preferate de a obține un animal de companie.
Deși nu există date de vârstă privind adoptatorii din România, în general, cei mai tineri sunt cei care decid să acorde câinilor și pisicilor abandonate sau abuzate o a doua șansă.
Tendința de a adopta animale din adăposturi este una observată la nivel mondial, iar vedetele și „influencerii” contribuie la răspândirea acestui mod de a găsi o casă pentru animale de companie.
Cu ceva timp în urmă, actorul și cântărețul american Zac Efron și-a anunțat pe rețelele de socializare decizia de a adopta un câine care urma să fie eutanasiat.
Postarea a strâns peste 2 milioane de „aprecieri” și a provocat printre cei mai tineri fani ai săi dezbateri despre importanța adopției și a îngrijirii responsabile a animalelor.
Cei mai tineri preiau, de asemenea, conducerea când vine vorba de a se informa despre rase, caracteristicile genetice și comportamentele animalelor înainte de a aduce un animal de companie acasă.
În această direcție, ei se asigură că apelează la o canisă care, pe lângă oferirea raselor pe care le caută, garantează un proces responsabil.
Spre deosebire de cei din generațiile anterioare, pentru mileniali adoptarea unui animal de companie a devenit un moment cheie care „îi pregătește pentru alte decizii viitoare”, potrivit unui raport al companiei de consultanță Packaged Facts.
Același raport a dezvăluit că persoanele sub 30 de ani consideră că având un câine sau pisică în grija lor le va oferi o astfel de experiență încât îi va ajuta să fie buni părinți în viitor.
Într-o asemenea măsură încât SunTrust Mortgage, un important creditor ipotecar, a subliniat că generația născută între 1980 și 2000 consideră că „a avea un spațiu sau o grădină mai bune pentru animalele lor de companie” este unul dintre principalele motive pentru a cumpăra o casă sau a se muta într-un loc nou”.
Plimbările zilnice sunt esențiale pentru bunăstarea animalului, iar proprietarii mai tineri par să-l încorporeze mai ușor, deoarece aceștia caută să evite un stil de viață sedentar și tind să încorporeze animale de companie în activitățile lor, au mai observat experții.
La fel ca în cazul ființelor umane, specialiștii recomandă ca înainte de a face activități fizice de intensitate mare cu un animal de companie, este foarte important să vizitați un medic veterinar de încredere și să țineți cont de faptul că câinele ar trebui să primească o dietă sănătoasă și echilibrată, în funcție de nevoile sale.
Utilizarea tehnologiei a facilitat, de asemenea, relația cu medicii veterinari, deoarece milenialii o folosesc pentru a se sfătui imediat cu un profesionist.
În această privință, studiul Path Owner Paths a arătat că este mai probabil ca milenialii să implice un specialist ca parte a procesului decizional, în comparație cu proprietarii de animale de companie din generația anterioară.