Apartenenţa la o reţea de socializare stimulează moral oamenii şi îi încurajează să facă eforturi pentru a-şi menţine o dietă corespunzătoare.
Profesorul Tricia Leahey de la Universitatea Brown a investigat rezultatele concursului Shape Up Rhode Island din 2009. Campania s-a desfăşurat online de-a lungul a 12 săptămâni şi presupunea alcătuirea unor echipe care concurau între ele, având ca scop pierderea în greutate într-un mod sănătos.
În total, au participat 3.330 de persoane obeze sau supraponderale, ai căror indici de masă corporală depăşeau 31,2 şi care au fost organizate în 987 de echipe alcătuite din 5-11 membri. La sfârşitul concursului, s-a concluzionat că cei care au slăbit cel mai mult, aproape 5% din greutate, erau membri ai aceloraşi echipe. Mai mult, acolo unde s-a înregistrat un nivel ridicat de interacţiune între coechipieri, şansele de realizare a obiectivelor au crescut cu 20%.
Studiul celor de la Brown este primul care analizează efectele influenţei sociale şi a muncii în echipă asupra slăbirii. „Noi toţi suntem influenţaţi de cei din jurul nostru, aşa că, dacă reuşim să valorificăm această presiune pozitivă, putem crea un mediu social care să îi încurajeze pe obezi să piardă din greutate,” a declarat Leahey.
Sursa: Daily Mail