Cercetătorii de la Universitatea San Francisco State au descoperit că persoanele extravertite şi deschise experienţelor noi cheltuiesc mai mult pe experienţe (precum un concert, sau o călătorie de un weekend) decât pe obiecte.
Pentru a investiga modul în care deciziile de folosire a banilor afectează starea persoanelor, profesorul Ryan Howell a lansat un site intitulat Beyond the Purchase, unde utilizatorul poate participa la sondaje pentru a descoperi cel fel de consumator este şi cum este afectat de deciziile de folosire a banilor.
Howell şi colegii săi au elaborat acest studiu pe baza informaţiilor colectate de la 10.000 de participanţi la un sondaj. Voluntarii au completat chestionare cu întrebări referitoare la cumpărăturile pe care le fac, la trăsăturile de personalitate, propriile valori şi nivelul de satisfacţie în ce priveşte propria viaţă.
Un studiu efectuat de Howell în 2009 a demonstrat că persoanele care folosesc banii pentru experienţe noi devin mai fericite, contrazicând astfel zicala „banii nu aduc fericirea”.
„Precedentul meu studiu a arătat că persoanele care preferă să folosească banii pentru experienţe, nu pentru obiecte, sunt mai fericite. Acum am vrut să înţelegem ce fel de persoane tind să facă aceste alegeri”, a explicat profesorul Howell.
Cercetarea a arătat că persoanele care tind să-şi cheltuiască economiile pe experienţe obţin un punctaj mai mare în testele care măsoară gradul de extraversiune şi deschiderea către experienţe noi.
„Rezultatul este de înţeles, deoarece experienţele de viaţă sunt prin definiţie sociale şi conţin un element de risc. Dacă încerci o experienţă nouă şi nu îţi place, nu o poţi returna la magazin pentru a-ţi cere banii înapoi”, a comentat profesorul.
„Studiul nostru arată că persoanele care sunt atrase mai degrabă de cumpărarea de obiecte ar putea fi mai fericite dacă ar încerca mai multe experienţe noi”, a conchis profesorul Howell.
Rezultatele cercetării au fost publicate în Journal of Positive Psychology.
Surse: PsychCentral şi MedicalXpress