ZEHST va zbura la o altitudine de 32 km, iar călătoria de la
Paris la Tokyo va dura 2.5 ore. Dar succesorul aeronavei Concorde
este încă în stadiul de design, şi chiar dacă proiectul va avea
succes, acesta nu se va lansa până în anul 2050.
Deşi ZEHST va arăta similar unui Concorde, tehnologia va fi mult
îmbunătăţită. „Similaritatea designului arată că ideile
aerodinamice aplicate în anii ’60 erau extrem de inteligente”,
afirmă purtătorul de cuvânt al proiectului, Gregor Van Kursell,
care a adăugat că un alt aspect care va asemăna ZEHST de Concorde
va fi preţul unei călătorie.
„Acest avion nu este destinat turiştilor, iar
călătoriile cu ZEHST nu vor fi ieftine. Acestea sunt dedicate
oamenilor de afaceri ce au nevoie să călătorească rapid de pe un
continent pe altul, să plece dimineaţa şi să se reîntoarcă acasă
după-amiaza„, a menţionat Van Kursell.
Înainte ca aeronava Concorde să se retragă în 2003, un zbor de
retur de la Paris la New York costa în jur de 6.000 de euro.
„Nu ştim cât va costa combustibilul atunci când se va efectua
primul zbor. Este posibil să coste mult mai mult”, a adăugat Van
Kursell.
Aeronava ZEHST, ce este dezvoltată în colaborare cu Japonia (în
timp ce Concorde este un proiect Franco-Britanic), va transporta
între 50 şi 100 de pasageri.
Avionul va decola de pe o pistă convenţională şi va fi alimentat
iniţial de turbo-ventilatoare convenţionale. Odată ajuns în aer,
rachetele-motor ale avionului şi statoreactoarele îl vor ridica în
aer la 32 de kilometri în atmosfera superioară.
La sfârşitul cursei, aeronava va plana către pământ şi va
reporni turbo-ventilatoarele pentru a avea o aterizare
controlată.
În ciuda vitezei sale foarte mari, avionul va fi puţin zgomotos,
dar spre deosebire de Concorde, această aeronavă va fi mai puţin
poluatoare.
Jean Botti susţine că avionul va zbura la o altitudine
foarte mare, astfel că zgomotul nu va fi detectabil, iar uzul
biocombustibililor şi un mixului de hidrogen şi oxigen pentru
rachete va duce la emisii nepoluante.
Pasagerii nu ar trebui să se grăbească să cumpere bilete pentru
primul zbor, despre care Van Kussel spune că nu va avea loc până în
2050. Cea mai apropiată dată pentru zboruri de testare va fi în
jurul anului 2020.
„Toate tehnologiile sunt disponibile la ora actuală, dar
utilizarea a trei tipuri de motoare diferite în acelaşi avion nu a
mai fost întâlnită. Nimeni nu ar trebui să subestimeze acest
proiect”, încheie Van Krussel.
Sursa:
France24