Grupele la care colecţionarii au putut să se înscrie au fost
Antebellum (1912-1945) şi Classic
(1946-1981). Din cauza „vârstei” maşinilor, organizatorii
au hotărât ca la prima etapă să participe doar şoferii grupei
Classic, lăsând pentru etapa finală celelalte şapte „bunicuţe”.
Pentru a participa la acest raliu, proprietarii maşinilior au
bătut drumuri lungi, unii dintre ei venind din oraşe precum Braşov,
Piteşti, dar şi Constanţa.
Diferite ţări au foste reprezentate în competiţie, iar printre
acestea se numără Germania, Suedia, Anglia, dar şi România.
Primul traseu a avut 87 de kilometri şi a avut ca popas
Mânăstirea Căldăruşani. La această etapă au participat doar şoferii
înscrişi la Grupa Classic, urmând să se reîntâlnească cu ceilalţi
şoferi pentru a porni în ce-a de-a doua etapă. Traseul a avut doar
49 de kilometri, a avut ca punct de popas Palatul Mogoşoaia şi a
fost parcurs de toţi participanţii înscrişi în cursă.
Deşi ploaia şi-a făcut simţită prezenţa, majoritatea
concurenţilor au reuşit să finalizeze cursa. De-a lungul traseelor,
participanţii au avut de trecut patru probe de viteză, în funcţie
de penalizări realizându-se un clasament final.
Premiile au fost împărţite în două grupe, în funcţie de
categoria la care au fost înscrişi participanţii, pe lângă acestea
acordându-se şi alte premii.
La grupa Antebellum, câştigătorii au fost:
Premiul I: Răzvan Bădulescu/Carmen Bădulescu –
FIAT 1100 Torpedo (fabricat în 1939)
Premiul al II-lea: Paul Pascu/Ecaterina Pascu –
CITROEN Traction (fabricat în 1939)
Premiul al III-lea: Dan Cazacu/Florentina
Cazacu – SKODA 1100 Cabriolet (fabricat în 1938)
La grupa Classic, câştigătorii au fost:
Premiul I: Bogdan Golasiu/Cristian Gospar –
MERCEDES 350 SEL (fabricat în 1979)
Premiul al II-lea: Gabriel Stanciu/Georgios
Ladopoulos – JAGUAR XK 150 (fabricat în 1957)
Premiul al III-lea: Andrei Barbu/Sorin
Chirculescu – OPEL Commodore GS (fabricat în 1969)
Premiile speciale au fost acordate astfel:
Premiul pentru cel mai vârstnic participant:
Ioan Cîrstea – SKODA 100 S (fabricat în 1976)
Premiul pentru cel mai tânăr participant:
Panagiotis Ladopoulos – JENSEN Interceptor (fabricat în 1974)
Premiul pentru cea mai veche maşină din
concurs: Daniel Bălăşescu – CITROEN AC4 (fabricat în
1930)
Premiul pentru echipajul sosit de la cea mai mare
distanţă: Dumitru-Petrişor Chirea/Iulian Chirea – CADILLAC
Coupe de Ville (fabricat în 1959)
Deşi raliul a fost adresat pasionaţilor de maşini de epocă, în
concurs a intrat şi Mihai Geletu, proprietarul unui motor BMW
R60/5.
La sfârşitul competiţiei s-a ales şi un câştigător al
Cupei Opel. Dintre participanţii care au intrat în
copetiţie cu o maşină marca Opel, echipa cu cel mai mare punctaj,
formată din Andrei Barbu şi Sorin Chirculescu, a fost aleasă drept
câştigătoare Opel.
Foto: Corina Niţescu