ZeroTouch poate identifica poziţia unui obiect, folosind
o serie de LED-uri infraroşu şi senzori montaţi pe exteriorul a
ceea ce pare a fi o rama de tablou. LED-urile formează o reţea de
fascicule care trec prin spaţiul din interiorul ramei. Un deget sau
un obiect care pătrunde în acest spaţiu blochează unele raze,
permiţând software-ului să le monitorizeze pentru a urmări mişcarea
obiectului în timp real.
Sistemul poate fi folosit pentru a transforma orice ecran,
inclusiv cel al televizoarelor de dimensiuni mari, într-un
touchscreen. Însă, combinat cu ecrane sensibile la atingere,
ZeroTouch poate fi folosit pentru a lărgi gama de comenzi pe care
un sistem le poate înţelege.
Echipa din Texas a demonstrat modul de funcţionare al unui
ZeroTouch, suprapus unui touchscreen controlat de un stylus.
Utilizatorii ar putea emite comenzi prin atingerea ecranului cu un
stylus, prin glisare, sau printr-o simplă atingere cu degetele, la
fel ca pe un iPhone.
Echipa a demonstrat modul în care combinaţia dintre stylus-ul şi
atingerea cu degetul permite utilizatorilor să controleze, fără
probleme, un joc de strategie complex.
Conducătorul echipei, Andruid Kerne a spus că i-ar plăcea să
asambleze o serie de rame ZeroTouch, formând un cadru destul de
mare pentru ca o persoană să poată trece prin el. Un astfel de
sistem ar fi capabil să detecteze mişcări în spaţiul
tridimensional, fiind aplicabil în controlul jocurilor.
Actualele aparate de comandă 3D, cum ar fi Microsoft Kinect,
eliberează fascicule de raze infraroşii dintr-un singur punct,
limitând astfel precizia de urmărire, precum şi a zonei pe care se
desfăşoară urmărirea utilizatorilor.
Sursa:
NewScientist