În două experimente efectuate pe 231 voluntari,
cercetătorii au indus subiecţilor ideea că sparanghelul era încă
din copilărie una din mâncărurile lor preferate.
În comparaţie cu persoanele din grupul de control, voluntarilor
cărora li s-a sugerat această idee au fost convinşi că le-a plăcut
sparanghelul încă de prima dată de când l-au mâncat.
Această credinţă falsă a avut consecinţe pentru cei care le-au
format: sparanghelul le-a oferit mai multă satisfacţie
atunci când îl consumau, au început să dorească să mănânce
sparanghel la restaurant şi au fost dispuşi să plătească mai mult
pentru a cumpăra această legumă.
Evaluările fotografiilor făcute de subiecţi după ce le-a fost
introdusă memoria falsă arată că sparanghelul le pare mai apetisant
şi atrăgător. Acest lucru ar putea explica schimbările petrecute în
felul în care aceştia îşi aleg mâncarea.
Rezultatele au demonstrat că adulţii pot fi făcuţi să
creadă că au avut parte de o experienţă pozitivă legată de anumite
alimente în copilărie, iar aceste convingeri ar putea avea
consecinţe pozitive asupra nutriţiei acestora.
Sursa: PsycNET