Home » D:News » Marea Britanie distruge avioane nou-nouţe în valoare de 4 miliarde de lire sterline

Marea Britanie distruge avioane nou-nouţe în valoare de 4 miliarde de lire sterline

Marea Britanie distruge avioane nou-nouţe în valoare de 4 miliarde de lire sterline
Publicat: 28.01.2011
Ministerul Apărării din Marea Britanie va renunţa la avioanele de recunoaştere Nimrod MRA4, care nu intraseră încă în uz. Pentru construcţia lor s-a plătit deja 3,9 miliarde de lire sterline.

Ca urmare a necesităţii de a tăia din bugetul de stat, premierul
britanic David Cameron a solicitat o analiză a forţelor armate,
pentru a hotărî care sunt elementele la care se poate
renunţa.

Una din victimele acestei reduceri bugetare a fost avionul de
recunoaştere Nimrod MRA4. Guvernul comandase 9 astfel de aeronave,
dintre care unul fusese livrat, iar 3 dintre ele erau în proporţie
de 90% finalizate.

Aeronavele vor fi dezasamblate, fărâmiţate într-un «tocător»
industrial pentru metale, iar piesele de aluminiu vor fi
topite.

De ce au ales britanicii să distrugă aceste avioane, în loc să le
folosească sau să le vândă? Din raţiuni comerciale. Prin
fărămiţarea acestor avioane, Ministerul Apărării va reduce
cheltuielile cu 2 miliarde de lire sterline.

„Aceste aeronave au fost proiectate acum 10 ani. Nu mai sunt la
curent cu tehnica de astăzi, care permite alternative mai ieftine.
Cine ar dori să cumpere aceste avioane? Singurele ţări care ar fi
interesate nu sunt ţări către care am fi noi dispuşi să vindem”,
explică Keith Hayward, şeful departamentului de cercetare al Royal
Aeronautical Society.

Ţările NATO nu au nevoie de un avion proiectat să patruleze de-a
lungul a distanţe lungi deasupra Atlanticului. Un potenţial client
ar fi India. Dar nu ar fi o decizie foarte bună, explică Tim
Ripley, analist pe probleme de apărare la revista Jane’s: „Ar
cumpăra un avion lipsit de orice garanţie. Dacă ceva se defectează,
vor avea nevoie de cineva la fabrica unde a fost produs pentru a
remedia problema. Astfel, ar fi nevoiţi să achiziţioneze, pe lângă
avion, toată echipa de ingineri a BAE Systems şi a centrului de
testare al RAF”.

Unii cetăţeni britanici se întreabă de ce nu poate fi păstrat
avionul în hangare până când armata britanică va avea suficienţi
bani pentru a îl putea folosi. Un purtător de cuvânt al
Ministerului Apărării a explicat de ce nu s-a recurs la această
decizie: „Stocarea implică multe costuri asociate pentru a menţine
aeronava utilizabilă, astfel că nu reprezenta o variantă
sustenabilă”.

Peter Felstead, analist la Jane’s Defence Weekly, detaliază: „Nu
poţi ţine pur şi simplu aeronava în hangar. E nevoie să plăteşti
salariile personalului specializat în operarea sa. Pentru fiecare
avion din cele nouă există un echipaj de 12 persoane, iar pe lângă
acestea trebuie luat în calcul şi costul ce derivă din existenţa
suportului tehnic şi a pieselor de schimb”. El a adăugat:
„Componentele electronice de pe aceste aeronave sunt deja uzate
moral. Nu le-ai folosi în Playstation-ul care a ieşit pe piaţă anul
trecut”.

Aşadar, cu excepţia aluminiului ce va fi topit, nici un element
component al aeronavei Nimrod nu poate fi refolosit.
Sursa: BBC
News

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Mesele de sărbători sunt momentul potrivit pentru a vorbi și despre istoricul medical al familiei
Mesele de sărbători sunt momentul potrivit pentru a vorbi și despre istoricul medical al familiei
Nicolae Ceaușescu și recordurile vânătorești
Nicolae Ceaușescu și recordurile vânătorești
Toate formele de nicotină dăunează inimii, avertizează cardiologii
Toate formele de nicotină dăunează inimii, avertizează cardiologii
Ce este „a treia stare” a vieții și ce se întâmplă cu celulele după moartea organismului?
Ce este „a treia stare” a vieții și ce se întâmplă cu celulele după moartea organismului?
Cum a fost detectat un virus mortal în respirația balenelor din Arctica?
Cum a fost detectat un virus mortal în respirația balenelor din Arctica?
Bucureștiul, sub bombele zeppelinelor germane
Bucureștiul, sub bombele zeppelinelor germane
Kurt Cobain, viața unui om prins între sensibilitate, faimă și autodistrugere. „Vreau să cred în Dumnezeu. Vreau să mă iubesc. Dar sunt blocat în acest paradox nenorocit”
Kurt Cobain, viața unui om prins între sensibilitate, faimă și autodistrugere. „Vreau să cred în Dumnezeu. Vreau ...
Somnul insuficient ar putea declanșa un cerc vicios în creier nostru
Somnul insuficient ar putea declanșa un cerc vicios în creier nostru
Confirmat științific: care este efectul îmbrățișărilor asupra corpului uman?
Confirmat științific: care este efectul îmbrățișărilor asupra corpului uman?
De ce unii oamenii își lasă pilotele afară, în frig, iarna și ce spune știința despre asta?
De ce unii oamenii își lasă pilotele afară, în frig, iarna și ce spune știința despre asta?
Test de cultură generală. Câte pisici există în lume?
Test de cultură generală. Câte pisici există în lume?
(P) Un derivat al vitaminei descoperite în 1913 este astăzi cel mai studiat ingredient antirid
(P) Un derivat al vitaminei descoperite în 1913 este astăzi cel mai studiat ingredient antirid
(P) Ce indică popularitatea Bitcoin despre direcția economiei românești
(P) Ce indică popularitatea Bitcoin despre direcția economiei românești
(P) Călătorie de Neuitat prin România: București – Râmnicu Vâlcea
(P) Călătorie de Neuitat prin România: București – Râmnicu Vâlcea
Prima fotografie a Telescopului Hubble cu Nebuloasa Crabului din ultimii 24 de ani a dezvăluit mai multe structuri misterioase
Prima fotografie a Telescopului Hubble cu Nebuloasa Crabului din ultimii 24 de ani a dezvăluit mai multe structuri misterioase
Care sunt cele trei culori prin care devenim instant mai atractivi în ochii celorlalți?
Care sunt cele trei culori prin care devenim instant mai atractivi în ochii celorlalți?
Viaţa zbuciumată a celei mai frumoase Prinţese a României. A fost prima femeie căpitan de cursă lungă, s-a căsătorit de două ori şi a sfârşit la mănăstire
Viaţa zbuciumată a celei mai frumoase Prinţese a României. A fost prima femeie căpitan de cursă lungă, s-a căsătorit ...
Poșta daneză oprește distribuirea scrisorilor după 400 de ani
Poșta daneză oprește distribuirea scrisorilor după 400 de ani