Transition a fost proiectata ca o aeronava „sportiva usoara”,
cel mai mic tip de aeroplan privat din categoria
celor recunoscute de FAA, cu o greutate maxima de 600 de
kilograme. Insa producatorului i-a fost imposibil sa integreze
dispozitivele de siguranta – airbaguri, zone de botire si cusca din
lonjeroane, spre exemplu – necesare vehiculelor stradale, in
aceasta greutate.
In mod neasteptat, FAA a facut o exceptie in cazul
avionului-masina Transition, permitandu-i sa se clasifice in randul
aeronavelor sportive usoare, in ciuda celor 55 de kilograme prin
care depaseste limita impusa. Transition-ul cu doua scaune isi
poate folosi roata din fata pentru a fi condus pe drumuri la viteze
normale de croaziera, cu aripile pliate,
la un consum rezonabil, de sub opt litri la suta de kilometri.
Imediat ce se afla intr-un loc propice decolarii, cum ar fi o
pista de aeroport, sau pur si simplu o suprafata de teren plan de
marime adecvata, Transition isi poate intinde aripile si pune in
miscare elicea dorsala pentru a zbura. Aripile pliabile sunt
actionate electric. Viteza aeriana de croaziera este de 185 km/h,
iar aparatul are o autonomie de zbor de 740 de
kilometri si poate transporta 200 de kilograme. Are nevoie de o
pista lunga de aproximativ 500 de metri pentru decolare si poate
incapea intr-un garaj standard. Pretul estimat pentru Terrafugia
Transition va fi de 194.000 de dolari.
Surs:
Telegraph
DESCOPERA lumea in care traiesti!
CITESTE SI: