„Cercetarile noastre actuale sustin teorii de psihologie evolutionista conform
carora emotiile umane ar putea indeplini rolul unor programe
dezvoltate in timp, menite sa ne ajute in rezolvarea rapida si
precisa a problemelor, fie ca acestea tin de aspecte precum
dragostea sau de chestiuni precum evitarea pradatorilor”, sustin
autorii Leonard Lee, On Amir si Dan Ariely, de la Columbia Business
School, Universitatea din California, respectiv Universitatea
Duke.
Pentru a intelege felul in care sunt afectate preferintele unei
persoane in „conflictul” ratiune-sentimente, cei trei specialisti
au gandit mai multe
experimente, in cadrul carora le-au cerut
participantilor sa selecteze dintre 8 pana la 10 produse,
bazandu-se, uneori, pe reactiile emotionale si, alteori, pe
aptitudinile cognitive. Concluzia lor: „Procesarea emotionala a
condus la o consistenta a preferintelor mai ridicata decat in cazul
procesarii rationale, care s-a dovedit mai superficiala.”
In cadrul studiului, s-au mai facut si descoperiri aditionale,
referitoare la modul de selectare al oamenilor. Participantii au
tins sa faca alegeri mai consistente atunci cand produsele erau
reprezentate de imagini in locul numelor; mai ales atunci cand
reprezentarile vizuale erau
color si nu alb-negru si cand subiectii erau
incurajati sa aleaga cu inima si nu cu mintea.
Se pare, deci, ca indemnul din batrani „Asculta-ti inima”, ramane
valid, cel putin pentru consumatori. Rezultatele cercetatorilor au
indicat faptul ca sentimentele pot servi, adesea, mai bine decat
ratiunea pura in ce priveste rolul de busola care indica drumul
spre multumirea si fericirea de durata.
Sursa: Sciencedaily
DESCOPERA lumea in care
traiesti!
CITESTE SI: