Road trip-ul a debutat la Vilnius, capitala Lituaniei, un oras
curat si cuminte, inca bantuit de ororile ocupatiei sovietice.
Aici, ziaristii de travelling, auto si nu numai, din Ungaria,
Bulgaria, Serbia, Croatia, Slovenia, Slovacia, Cehia si Romania
s-au impartit in echipe si au preluat cele 7 Captiva 3.2 puse la dispozitie de
organizatori.
Prima destinatie a Chevrolet Baltic Roadshow a fost Trakai, o
asezare istorica, situata la 28 de km de Vilnius, dominata de
superbul castel cu acelasi nume. Trakai a fost mentionat pentru
prima data intr-o cronica germana din 1337, iar pe langa Castel,
oraselul cu iz patriarhal se lauda cu cele 20 de lacuri care-l
inconjoara.
De la Trakai, road trip-ul Captivelor a continuat pana la Kernave,
fosta capitala medievala a Marelui Ducat al Lituaniei, actualmente
sit cultural aflat in Patrimoniul UNESCO. Principalele atractii ale
locului sunt biserica, construita in 1920, langa fundatia celei de
lemn, care a strans credinciosii din anul 1420 pana spre inceputul
secolului XX, si panorama vaii Pajauta, un imens ocean de dealuri
si verdeata care circumscriu o atmosfera de poveste ce aduce
izbitor cu Comitatul hobbitilor lui Tolkien din saga The Lord
of the Rings.
Spre seara zilei de 2 iunie, caravana de masini Chevrolet Captiva a ajuns in Riga,
cel mai mare oras si capitala a Letoniei. Uimitor in aceasta
metropola cosmopolita, taiata in doua de fluviul Daugava, este
modul armonios in care centrul istoric – considerabil ca intindere
– se imbina cu sofisticatul oras modern, ce, astazi, pare ca a
trecut cu zambetul pe buze prin cancerul comunist de dupa cel de-al
doilea Razboi Mondial.
In ziua de 3 iunie, Chevrolet Baltic Roadshow si-a continuat drumul
pe coasta Marii Baltice, in golful Riga si rezervatia de aici,
ajungand la Parnu, in Estonia – cea mai populara destinatie pentru
vacanta de vara a estonienilor.
Dupa-amiaza, Captivele au sosit la Tallinn, capitala Estoniei, urbe
a eroului mitic din legendele estonienilor, Kalev, al carui curgan,
spun povestile, se ridica semet in centrul orasului. Partea
istorica al Tallinn-ului, precum cea din Riga, este un adevarat
orasel in sine, nealterat de timp si de oameni – bisericile,
castelele si cladiri medievale pastrandu-se intacte si fiind
conservate cu multa migala.
De la Tallinn, jurnalistii care au luat parte la Chevrolet Baltic
Roadshow au pornit cu imensul feribot SuperStar spre Helsinki, unde
au avut parte de o intalnire neobisnuita cu un legendar… 1957
Chevrolet Bellair, complet restaurat si in forma de zile mari.
Pe 4 iunie, Chevrolet Baltic Roadshow a ajuns la Sankt Petersburg,
unde jurnalistii au vizitat imensa si moderna fabrica General
Motors, ghidati de John K. Jones, assistant plant manager
Manufacturing. In fabrica de la Sankt Petersburg – stravechea
capitala imperiala a lui Petru cel Mare, oras care astazi are o
rata a somajului de 1 % – media de varsta a celor care construiesc
Captiva pentru piata din Rusia si tarile care o marginesc este de
numai 28 de ani, iar strictele standarde de productie sunt identice
cu cele ale oricarei fabrici GM din lume.
In ceea ce priveste Chevrolet Captiva, acest SUV competitiv pentru
clasa medie din care face parte, vine cu un design clasic, dar
elegant, dotari peste medie si, pentru motorizarea 3.2 320 CP, un
consum de aproximativ 13% in drive test. Pentru detalii tehnice
suplimentare, vizitati
site-ul oficial.
Revino saptamanile urmatoare pe DESCOPERA
TRAVEL pentru a descoperi ample articole dedicate
destinatiilor inedite, mai putin cunoscute publicului amator de
travelling din Romania, prin care a trecut Chevrolet Baltic
Roadshow.
DESCOPERA lumea in care traiesti!