Echipa de cercetatori condusa de Luis Rocha a analizat un
cunoscut site din Brazilia unde cererea de servicii XXX se
intalneste cu oferta (numele site-ului nu a fost dat publicitatii
din motive de privacy). Pe parcursul a 6 ani (intre 2002 si 2008),
cercetatorii au monitorizat comportamentele a circa 10.000 de clienti si
6.000 de prostituate.
Din studiul publicat in ultimul numar al revistei Proceedings of
the National Academy of Sciences au reiesit anumite dinamici, care
confirma diferentele intre comunitatile cu „felinar rosu” si alte
social network-uri online.
Printre rezultatele cele mai previzibile s-a numarat confirmarea
faptului ca serviciile de prostitutie online au tendinta sa urmareasca asa-numitul
„Matthew effect”, potrivit caruia „cel bogat va deveni tot mai
bogat”, iar un site cu cat este mai „linkat” cu atat va fi mai
vizibil pe Google.
Totusi, desi si pe forumul XXX brazilian, fetele cu cel mai
ridicat punctaj s-au dovedit a fi si cele cu cele mai multe
contacte si clienti, pe termen lung insa, aceasta regula are
tendinta de a deveni tot mai putin influenta; iar acest fapt
survine deoarece prostitutia online este de multe ori un „loc de
munca” temporar. Ca atare, in topul popularitatii, figurile celor
mai dorite „escorte” se schimba cu repeziciune. Din analiza a mai
reiesit si ca numarul prostituatelor active intr-un oras este
proportional cu numarul de locuitori: intr-un centru urban de
200.000 de locuitori exista un numar dublu de „fetite” fata de unul
de 100.000. Alta particularitate tine de geografie: pe net ajung
sa se creeze multe cluster-uri, bazate pe vecinatatea fizica, din
moment ce contactele online se finalizeaza intotdeauna intr-o
intalnire reala.
Sursa: Corriere della Sera
CITESTE SI: