Departamentul Comerțului din SUA a propus interzicerea software-ului și hardware-ului chinezesc cheie la vehiculele conectate pe drumurile americane din cauza îngrijorărilor legate de securitatea națională, scrie Reuters.
Această măsură ar interzice efectiv intrarea pe piața americană a aproape tuturor automobilelor chinezești.
Reglementarea ar obliga, de asemenea, producătorii auto americani și alți producători majori de automobile să elimine în următorii ani software-ul și hardware-ul chinezesc cheie din vehiculele din Statele Unite.
Administrația Biden a exprimat îngrijorări serioase cu privire la colectarea de date de către companiile chineze cu privire la șoferii și infrastructura americană prin intermediul vehiculelor conectate, precum și cu privire la potențiala manipulare străină a vehiculelor conectate la internet și la sistemele de navigație.
În februarie a.c., Casa Albă a ordonat o anchetă privind potențialele pericole.
Interdicțiile ar împiedica testarea mașinilor care se conduc singure pe drumurile din SUA de către producătorii auto chinezi și s-ar extinde la software-ul și hardware-ul vehiculelor produse de alți adversari străini ai SUA, inclusiv Rusia.
„Atunci când adversarii străini construiesc un software pentru a face un vehicul, înseamnă că acesta poate fi folosit pentru supraveghere, poate fi controlat de la distanță, ceea ce amenință viața privată și siguranța americanilor pe drum”, a declarat secretarul pentru comerț Gina Raimondo în cadrul unei ședințe de informare.
„Într-o situație extremă, un adversar străin ar putea opri sau prelua controlul asupra tuturor vehiculelor sale care operează în Statele Unite, toate în același timp, provocând accidente, blocând drumurile”.
Măsura reprezintă o escaladare semnificativă a restricțiilor actuale ale Statelor Unite privind vehiculele, software-ul și componentele chinezești. La începutul lunii septembrie a.c., administrația Biden a blocat creșteri tarifare abrupte asupra importurilor chineze, inclusiv o taxă de 100% asupra vehiculelor electrice, precum și noi creșteri asupra bateriilor EV și a mineralelor cheie.
În Statele Unite sunt importate relativ puține automobile sau camioane ușoare fabricate în China.
Raimondo a declarat că departamentul acționează „înainte ca furnizorii, producătorii auto și componentele auto legate de China sau Rusia să devină obișnuite și răspândite în sectorul auto american… Nu vom aștepta până când drumurile noastre vor fi pline de mașini, iar riscul va fi extrem de semnificativ, înainte de a acționa”.