Home » Istorie » Test de cultură generală. Ce marfă valoroasă transporta Titanicul?

Test de cultură generală. Ce marfă valoroasă transporta Titanicul?

Test de cultură generală. Ce marfă valoroasă transporta Titanicul?
Foto: Francis Godolphin Osbourne Stuart/Wikimedia Commons/Domeniul public
Publicat: 15.08.2024

Pe lângă viețile omenești care s-au pierdut în tragicul accident, vasul Titanic a mai pierdut ceva. Ce marfă valoroasă transporta Titanicul?

Ce marfă valoroasă transporta Titanicul? Este vorba despre corespondență.

„RMS” din numele vasului, RMS Titanic, înseamnă „Royal Mail Ship”, deoarece nava de lux transporta și corespondență, în plus față de pasageri. Se crede că până la nouă milioane de piese de corespondență s-au pierdut odată cu nava, potrivit Britannica.

Ce marfă valoroasă transporta Titanicul? Paradoxul Titanicului

Nava, lăudată ca fiind „de nescufundat”, s-a scufundat după ce a lovit un aisberg în prima sa călătorie peste Oceanul Atlantic. Privind în urmă, pare aproape ridicol că cineva ar fi putut crede că o navă de 47.000 de tone (atunci când era complet încărcată) era imposibil de scufundat. Și într-adevăr, mulți „vânători de mituri” au afirmat că puțini oameni considerau cu adevărat că nava era „de nescufundat” înainte de a se scufunda.

Deși este greu de spus dacă oamenii credeau că nava era de nescufundat în orice circumstanță, este clar că oamenii credeau că designul de siguranță al vasului de pasageri (creat de Thomas Andrews) era de ultimă oră, și unii au descris nava ca fiind „de nescufundat” înainte de a pleca în voiaj. Se spune că această afirmație a fost suficientă pentru a-i menține pe mulți pasageri calmi chiar și în timp ce nava chiar se scufunda. Un vicepreședinte al companiei responsabile de voiaj le-a spus congresmenilor americani că inițial nu a crezut rapoartele conform cărora nava se scufunda deoarece credea că este imposibil de scufundat, notează Britannica.

Chiar credeau oamenii că Titanicul nu poate fi scufundat?

Ideea că nava era de nescufundat a fost promovată de articole de ziar și reviste, precum și de materialele publicitare ale companiei de transport. Articolele foarte răspândite detaliau designul vasului și caracteristicile sale avansate de siguranță. Printre aceste caracteristici se numărau 16 compartimente în corpul navei ale căror uși puteau fi închise cu un simplu comutator. Se credea că abilitatea de a închide rapid compartimentele în cazul în care acestea erau afectate putea menține nava la suprafață chiar și în cazul unor daune.

Dar în cele din urmă, pasagerii au ales această navă pentru luxul ei, nu pentru siguranță.

Vă recomandăm să citiți și:

Un papirus despre copilăria lui Iisus, descoperit în biblioteca unei universități din Germania

Un mare explorator ar fi putut avea sclavi. Abolirea sclaviei în SUA s-a întâmplat cu mai puţin timp în urmă decât te-ai aştepta

O structură circulară misterioasă din Grecia i-a uimit pe arheologi

Test de cultură generală. Ce legumă credeau egiptenii antici că este un afrodiziac?

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Saeed Rashed, cel mai tânăr scriitor. La 4 ani a publicat prima carte
Saeed Rashed, cel mai tânăr scriitor. La 4 ani a publicat prima carte
Rock Hudson, viața publică și privată celui mai mare idol gay de la Hollywood
Rock Hudson, viața publică și privată celui mai mare idol gay de la Hollywood
Noi simulări sugerează că Planeta 9 ar putea să nu fie deloc o planetă
Noi simulări sugerează că Planeta 9 ar putea să nu fie deloc o planetă
Dozele mari de medicamente ADHD pot provoca efecte secundare grave, avertizează un studiu
Dozele mari de medicamente ADHD pot provoca efecte secundare grave, avertizează un studiu
Test de cultură generală. Care este diferența dintre stop cardiac și infarct miocardic?
Test de cultură generală. Care este diferența dintre stop cardiac și infarct miocardic?
Telescopul Spațial James Webb a găsit o gaură neagră care își omoară propria galaxie
Telescopul Spațial James Webb a găsit o gaură neagră care își omoară propria galaxie
Vremea se încălzește din nou în aproape toată țara, dar nu pentru mult timp
Vremea se încălzește din nou în aproape toată țara, dar nu pentru mult timp
Turiștii care ajung în unul dintre cele mai vizitate locuri din Scoția ar putea plăti o taxă
Turiștii care ajung în unul dintre cele mai vizitate locuri din Scoția ar putea plăti o taxă
Cel mai periculos tip de cancer de piele apare mai întâi pe unghie
Cel mai periculos tip de cancer de piele apare mai întâi pe unghie
Omul care a învins cancerul şi a făcut înconjurul istoric al lumii cu barca
Omul care a învins cancerul şi a făcut înconjurul istoric al lumii cu barca
Compania care a construit Titanicul în urmă cu 113 ani intră în insolvență
Compania care a construit Titanicul în urmă cu 113 ani intră în insolvență
Un studiu a arătat în premieră ce se întâmplă în creierul femeilor în timpul sarcinii
Un studiu a arătat în premieră ce se întâmplă în creierul femeilor în timpul sarcinii
Hamas este pregătită pentru un „război lung și de uzură” cu Israelul
Hamas este pregătită pentru un „război lung și de uzură” cu Israelul
Apple a lansat watchOS 11, cu una dintre cele mai așteptate funcții
Apple a lansat watchOS 11, cu una dintre cele mai așteptate funcții
Maria Virginia Andreescu Haret, prima femeie architect din România
Maria Virginia Andreescu Haret, prima femeie architect din România
Elena Ghica, prima alpinistă care a urcat pe Alpii Elvețieni. La vârsta de 5 ani vorbea 6 limbi diferite
Elena Ghica, prima alpinistă care a urcat pe Alpii Elvețieni. La vârsta de 5 ani vorbea 6 limbi diferite
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Bluetooth și Wi-Fi?
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Bluetooth și Wi-Fi?
China vrea să construiască o stație de cercetare pe Lună până în 2035
China vrea să construiască o stație de cercetare pe Lună până în 2035