Curiozitatea de astăzi ne poartă înapoi în timp cu mai bine de un secol. Ce dezastru a fost prezis cu 25 de ani înainte să aibă loc?
Ce dezastru a fost prezis cu 25 de ani înainte să aibă loc? Este vorba despre scufundarea vasului Titanic.
În 1886, autorul William Thomas Stead a publicat „How the Mail Steamer Went Down in Mid Atlantic, by a Survivor”, o scurtă poveste despre o tragedie pe mare care ar fi putut fi evitată dacă nava care se scufunda ar fi transportat mai multe bărci de salvare. În 1912, el a fost unul dintre pasagerii care au pierit la scufundarea Titanicului, potrivit Britannica.
Titanic transporta un total de 20 de bărci de salvare. 14 dintre acestea erau din lemn, fiecare având o capacitate de 65 de persoane, 2 aveau o capacitate de 40 de persoane fiecare, iar 4 erau pliabile (cu fund din lemn și pereți din pânză), fiecare pliabilă fiind capabilă să transporte 47 de persoane.
Capacitatea totală a celor 20 de bărci era de 1.178 de persoane. Aceasta era evident insuficientă pentru a salva toate cele 2.201 de persoane de la bordul Titanicului. Dacă fiecare barcă ar fi părăsit Titanicul complet încărcată, 1.023 de persoane ar fi rămas în urmă. Din păcate, foarte puține bărci au fost complet încărcate atunci când au fost coborâte în apa rece. Acest lucru a dus la o creștere dramatică a numărului de victime.
Când a venit ordinul de la căpitanul Smith să înceapă încărcarea bărcilor de salvare, ofițerii Titanicului probabil că nu erau conștienți de amploarea situației. Atitudinea lor aparentă nu a instigat un sentiment de urgență și, astfel, mulți pasageri au ezitat să urce în bărci. Pentru a agrava situația, nu s-au făcut niciodată exerciții de salvare cu bărcile, iar echipajul nu fusese informat că fiecare barcă poate fi coborâtă în siguranță când este plină. Au fost salvate doar 711 persoane, iar 1.490 au murit. Din fericire, Titanicul nu era complet ocupat (3.547 de persoane). Dacă ar fi fost, ar fi existat suficiente bărci pentru a salva doar o treime dintre oameni (presupunând că fiecare barcă ar fi fost complet încărcată), scrie Titanic Story.
De ce erau atât de puține bărci de salvare? De fapt, Titanicul depășea numărul de bărci cerute de Consiliul Comercial în acea perioadă. Regulamentele, ratificate în 1894, li se aplicau navelor cu o greutate brută de 9.000 de tone sau mai mare. Pe măsură ce navele au crescut în dimensiuni de-a lungul anilor, cerințele pentru bărci au rămas aceleași. Titanicul a fost proiectat să transporte un total de 48 de bărci, dar White Star Line a considerat confortul pasagerilor a fi mai important. Au crezut că o creștere a numărului de bărci (dincolo de 20) ar fi aglomerat punțile și ar fi ocupat spațiu valoros. Harland și Wolff au încercat să convingă White Star Line să instaleze mai multe bărci, dar în cele din urmă au renunțat.
Când au fost finalizate nevoile de bărci de salvare, sentimentul general era că nava modernă era proiectată și construită atât de bine încât chiar dacă o navă ar fi fost într-o situație în care ar fi putut să se scufunde, ar fi existat destul timp pentru alte nave din zonă să vină în ajutor. De asemenea, se credea că scopul principal al bărcilor de salvare era să transporte pasagerii și echipajul de pe nava aflată în pericol la navele de salvare. Tragedia Titanicului a determinat adoptarea legilor care impun ca navele să aibă suficiente bărci de salvare pentru toți pasagerii și echipajul.
A existat cu adevărat Calul Troian?
Locul de veci al lui Platon, marele filosof al Greciei antice, a fost în sfârșit găsit
Mayașii și-ar fi binecuvântat terenurile de sport cu ardei iute și plante halucinogene
Dieta oamenilor din Paleolitic nu era chiar așa cum s-a crezut până acum