Ziua de astăzi ne poartă până în îndepărtatul stat Panama. Cât costă să treci prin Canalul Panama? Prețul vă va surprinde!
Cât costă să treci prin Canalul Panama? Taxele pentru utilizarea Canalului Panama variază în funcție de dimensiunea navei.
O navă de marfă colosală modernă ar putea fi nevoită să plătească mai mult de 800.000 de dolari. În 1928, scriitorul de călătorii Richard Halliburton a înotat prin Canalul Panama. El a fost taxat cu 36 de cenți, potrivit Britannica.
Canalul Panama, un canal de tip ecluză, este deținut și administrat de Republica Panama și conectează oceanele Atlantic și Pacific prin îngustul Istm Panama. Lungimea Canalului Panama de la o coastă la cealaltă este de aproximativ 65 km și de la apele adânci din Atlantic (mai exact, Marea Caraibilor) până la apele adânci din Pacific este de aproximativ 82 km.
Finalizat în august 1914, canalul este una dintre cele mai strategice căi navigabile artificiale din lume, cealaltă fiind Canalul Suez. Navele care călătoresc între coasta de est și cea de vest ale Statelor Unite, care altfel ar fi obligate să ocolească Capul Horn din America de Sud, își scurtează călătoria cu aproximativ 15.000 km folosind canalul.
De asemenea, scurtături de până la 6.500 km sunt realizate pe călătoriile între o coastă a Americii de Nord și porturile de pe cealaltă parte a Americii de Sud. Navele care navighează între Europa și Asia de Est sau Australia pot scurta drumul cu până la 3.700 km folosind canalul.
De la deschiderea sa în 1914 și până în 1979, Canalul Panama a fost controlat exclusiv de Statele Unite, care l-au construit. Totuși, în 1979, controlul canalului a trecut la Comisia Canalului Panama, o agenție comună a Statelor Unite și a Republicii Panama, iar controlul complet a fost transferat către Panama pe 31 decembrie 1999.
Administrarea canalului este responsabilitatea Autorității Canalului Panama, care răspunde exclusiv în fața guvernului din Panama, conform Britannica.
O echipă de elevi din Galați participă la una dintre cele mai mari competiții de robotică din lume
Șomajul scade ușor la nivel global în 2024, însă piața muncii rămâne „inegală”
Europenii nu se simt în siguranță din cauza problemelor de mediu