Modelul strident pe care îl are materialul de pe scaunele autobuzelor de transport public cu greu poate trece neobservat. Este uneori dezgustător, vibrant, alteori cu modele asimetrice și haotice, ceea ce îi face pe mulți să se întrebe cine a avut ideea și de ce. Iar răspunsul poate fi mai logic decât ar părea la prima vedere.
Modelele de țesătură folosite pe scaunele trenurilor și autobuzelor variază în întreaga lume, la fel și funcțiile acestora. Unele descriu pentru ce este scaunul, cum ar fi în cazul locurilor prioritare rezervate persoanelor în vârstă, persoanelor care sunt însărcinate, rănite sau care au un handicap. Alteori, le amintesc oamenilor locul unde se află, cum ar fi exemplul celor din Moscova.
Dar ce alt motiv ar putea face ca materialul de pe scaunele autobuzelor să arate în acest fel? Ei bine, aceste modele sunt destul de bune la ascunderea petelor.
Naveta zilnică poate fi dificilă pentru țesături. Scaunele transportului în comun trebuie să facă față la multele șezuturi care se așază dimineața și la vărsăturile care pot apărea la sfârșitul zilei. Acest lucru este similar cu modul în care nu ați alege să purtați o cămașă albă în timp ce vă bucurați de sos bolognese picant, la fel nu vă doriți un design minimalist al scaunului.
Pe scurt, modelele aglomerate face mai dificilă observarea petelor.
Nimic nu a fost făcut la întâmplare, țesătura pentru scaune preluând și o a doua funcție, ca element de design, în anumite părți ale lumii. Artiștii de textile au încercat să creeze modele potrivite care funcționează bine în lumina zilei, precum și în lumină artificială, inspirându-se din orice, de la natură și până la artiști celebri.
Poate ați observat, de asemenea, că țesătura folosită pentru scaunele din autobuze și trenuri nu este ca cea pe care ați găsi-o pe o canapea, iar acest lucru se reduce și la un design intenționat. Proiectul Celebrating Britain’s Transport Textile a pătruns în lumea accidentată a mochetei, materialul favorit al transportului public.
„Venind din cuvântul francez pentru covor, mocheta a fost văzută și s-a stat pe ea de către milioane de navetiști în autobuze, trenuri, tramvaie și troleibuze de peste 100 de ani. Este produsă pe războaie folosind tehnica de țesut Jacquard, fiind formată de obicei din 85% lână amestecată cu 15% nailon”, explică Muzeul Transporturilor din Londra.
„Mocheta a fost aleasă pentru transportul în comun din două motive. În primul rând, pentru că este rezistentă la uzură și durabilă. În al doilea rând, pentru că culoarea și modelele sale maschează semnele de murdărie și de uzură. În plus, această mochetă avea avantajul de a fi ușor și ieftin de produs în masă”, continuă explicația instituției, citată de IFLScience.
Iată de ce nu este bine să dormi în același pat cu animalele de companie
Test de cultură generală. De ce nu ne vedem nasul?
Test de cultură generală. Cine a inventat becul incandescent?
Întorsătură neașteptată de situație: Internetul ar fi benefic pentru prevenirea demenței