Specialiștii cred că urmează o revoluţie și că inteligenţa artificială va digitaliza şi mai mult industria de călătorii. Aceiași specialiști încearcă să afle ce se va întâmpla cu agenţiile de turism din offline, anunță Ziarul Financiar.
Acum circa 30 de ani, când au apărut primele companii de profil active în online, activitatea agenţilor de turism şi a agenţiilor fizice a fost dată peste cap, multe companii s-au închis şi multe joburi au dispărut. Astăzi, deja 66% dintre rezervări se fac online, iar dintre acestea 35% sunt realizate pe mobil.
Inteligenţa artificială îşi va pune amprenta asupra industriei de călătorii, o industrie unde deja cele mai multe rezervări se fac online, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
„ChatGPT şi-a făcut simţită din plin prezenţa în industria de turism. În condiţiile în care deja sectorul e puternic digitalizat – cu 66% dintre rezervări realizate online, iar dintre acestea 35% pe mobil – impactul inteligenţei artificiale va fi major“, spune Caroline Bremner, head of travel and tourism research la Euromonitor International.
Cei care vor să călătorească se vor folosi tot mai mult de instrumentele oferite de inteligenţa artificială pentru a-şi planifica vacanţele. Avantajul va fi dat de uşurinţa de utilizare şi de faptul că oamenii au acces la aceste instrumente non-stop.