Yahoo Inc intenționează să concedieze peste 20% din totalul forței de muncă, au relatat recent jurnaliștii de la Axios, citând directori ai companiei.
Yahoo Inc intenționează să concedieze peste 20% din totalul forței de muncă, ca parte a unei restructurări majore a unității sale de tehnologie publicitară, a relatat recent Axios, citând directori ai companiei.
Reducerile vor avea un impact asupra a peste 50% dintre angajații din domeniul tehnologiei publicitare de la Yahoo.
Este vorba de mai mult de 1.600 de persoane, potrivit raportului citat.
Schimbările vor pune capăt efortului de ani de zile al Yahoo de a concura direct cu Google și Meta pentru dominația în domeniul publicității digitale.
Într-un interviu, directorul general al Yahoo, Jim Lanzone, a subliniat că disponibilizările nu sunt cauzate de provocările financiare, ci mai degrabă sunt atribuite schimbărilor strategice la unitatea de publicitate Yahoo for Business a companiei, care nu este profitabilă. Aceste schimbări vor fi „extrem de benefice pentru profitabilitatea Yahoo în general”, a spus el, ceea ce va permite companiei „să treacă la atac” și să investească mai mult în alte părți ale activității sale care sunt profitabile.
Yahoo în ansamblu este profitabilă și aduce venituri anuale de aproximativ 8 miliarde de dolari, a relatat Axios.
Yahoo și AOL au fost achiziționate de Apollo, o firmă globală de capital privat, pentru 5 miliarde de dolari de la Verizon în 2021. Apollo a redenumit compania comună Yahoo și l-a angajat pe Lanzone pentru a conduce afacerea.
AOL și Yahoo împreună au făcut peste 30 de achiziții de tehnologie publicitară în urmă cu mai bine de un deceniu. Când Verizon a achiziționat cele două firme în 2015 și, respectiv, 2017, Verizon a urmărit să valorifice seturile lor masive de date și afacerile de tehnologie publicitară achiziționate pentru a crea o platformă publicitară digitală unificată care să poată concura cu Google sau Meta (pe atunci Facebook).