Un autovehicul Tesla a izbucnit în flăcări în timp ce se deplasa pe o autostradă din statul american California, potrivit Sacramento Metro Fire District.
Autovehiculul Tesla se deplasa pe autostradă până atunci când șoferul a observat fum negru care iese din șasiu. Din fericire, șoferul a reușit să tragă pe dreapta și să iasă din autovehicul, dar flăcările au continuat să se intensifice, făcând scrum partea din față a mașinii, potrivit Futurism.
Un echipaj de pompieri a folosit cricuri ca să expună partea inferioară a Tesla și să stingă incendiul provocat de bateria litiu-ion. Stingerea acestuia a necesitat însă un efort considerabil.
În decurs de o oră, a fost nevoie de 22.000 de galoane de apă de la trei mașini de pompieri pentru a domoli flăcările, deoarece celulele bateriei Tesla au continuat să ardă.
„Pentru referință, un vehicul cu combustie tradițională complet implicat poate fi stins cu o singură mașină de pompieri cu o capacitate de 2.640 de galoane de apă”, a scris districtul.
Incendiile provocate de bateriile litiu-ion sunt notorii pentru dificultatea de fi stinse. Pe lângă faptul că au în componență materiale combustibile și inflamabile, cum ar fi grafitul și electroliții, catozii acestora eliberează și oxigen pe măsură ce continuă să ardă, ceea ce face ca incendiile să se alimenteze singure.
Deocamdată, nu este clar de ce bateria Tesla a luat foc spontan, mai ales că, potrivit pompierilor, vehiculul nu a fost deteriorat înainte de incendiu.
De obicei, un incendiu al unei baterii cu litiu este provocat de o coliziune, dar un scurtcircuit sau temperaturi excesiv de ridicate ar putea, de asemenea, să provoace arderea unei baterii.
Mașinile Tesla nu sunt străine incendiilor. În 2019, după mai multe relatări care au ținut prima pagină a ziarelor despre mașini Tesla parcate, care au luat foc fără avertisment, producătorul auto a lansat o actualizare de software pentru a îmbunătăți siguranța bateriilor.
Incendiul maşinii Tesla care a luat foc în China în aprilie a fost cauzat de o singură baterie
O mașină Tesla a izbucnit în flăcări după trei săptămâni în cimitirul de mașini
Prima baterie litiu-ion produsă de rivalul european al Tesla
O companie italiană lansează prima „baterie cu dioxid de carbon”. Care sunt beneficiile?