Un elicopter electric cu rotoare multiple a efectuat recent primul său zbor în trafic aerian convențional în apropiere de Paris, în timp ce se pregătește pentru zboruri comerciale începând cu 2024.
Aeronava de testare Volocopter, care seamănă cu o dronă mare cu opt rotoare, a decolat cu un pasager la bord de pe aerodromul Pontoise-Cormeilles din afara Parisului și a înconjurat zona în timp ce alte aeronave se aflau în apropiere, potrivit Reuters.
Directorul executiv al companiei germane Volocopter, Dirk Hoke, a declarat că, în următoarele 18 luni, își va pregăti aparatul pentru certificare și a precizat că speră să lanseze zboruri comerciale scurte până în 2024, atunci când la Paris vor avea loc Jocurile Olimpice de vară.
Compania își dorește ca, în cele din urmă, aeronava sa cu două locuri să zboare în mod complet automatizat.
Această inovație ar presupune ca aeronava să zboare doar cu pasageri la bord. Compania recunoaște însă că mai este nevoie de multă muncă în ceea ce privește infrastructura, integrarea în spațiul aerian și acceptarea de către public.
Pilotul de test Paul Stone a declarat că sistemul digital de zbor prin cablu și rotoarele multiple ale aparatului îl fac mult mai ușor de pilotat decât un elicopter tradițional.
„Într-un elicopter, atunci când miști o comandă, se întâmplă trei lucruri și este ca și cum te-ai mângâia pe cap și te-ai freca pe burtă în același timp – este un exercițiu de coordonare. În această aeronavă, au eliminat toată această dificultate și sunt comenzi foarte simple în fiecare axă, de aceea este mai ușor de pilotat”, a spus Paul Stone.
Valérie Pecresse, președinta regiunii Ile-de-France din jurul Parisului, a declarat că regiunea a oferit sprijin financiar pentru această inițiativă, deoarece își dorește ca primul zbor de pasageri cu un avion cu decolare și aterizare verticală să aibă loc aici.
Volocopter se află într-o cursă costisitoare cu companii din întreaga lume, inclusiv Lilium , Joby Aviation (JOBY.N) și Airbus (AIR.PA) pentru a avea primul taxi zburător certificat de autoritățile de reglementare. Își propune să realizeze acest lucru în aproximativ doi ani.
Noile robotaxiuri de la General Motors nu au nevoie de șofer
New York oprește o flotă de taxiuri Tesla în favoarea unor mașini cu ardere internă