Frații Wright au inventat primul avion care putea fi controlat de către pilot. Printre numeroasele lor creații, aceștia au construit planorul Wright din 1902, primul planor controlat, cu o cârmă mobilă care permitea pilotului să controleze mai precis direcția, și avionul Wright Flyer din 1905, primul aparat de zbor practic.
Orville și Wilbur Wright au efectuat primul zbor susținut autopropulsat cu succes la 17 decembrie 1903.
Zborul a durat 12 secunde, iar aeronava a zburat la aproximativ 6 metri deasupra solului pe o distanță de 36 metri.
Primul zbor de succes susținut cu autopropulsie al fraților Wright a avut loc la Kill Devil Hills, Carolina de Nord, în 1903. Anterior, aceștia testaseră planoare la Kitty Hawk, un sat de pe Outer Banks din Carolina de Nord.
În misiunea sa pe Lună din 1969, astronautul american Neil Armstrong a luat cu el mici bucăți de țesătură și elice de la aparatul de zbor original Wright din 1903 în ,,trusa sa de preferințe personale”, o geantă cu obiecte pe care fiecare astronaut are voie să o ia cu el în misiune.
Katharine Wright a fost sora mai mică a lui Orville și Wilbur Wright. Ea a avut un rol esențial în promovarea invențiilor fraților Wright în Europa, unde era considerată mai carismatică și mai sociabilă decât frații ei. Împreună cu frații ei, a fost decorată cu Legiunea de Onoare în Franța.
Astfel, Wilbur Wright și Orville Wright au fost inventatori americani care au realizat primul zbor cu motor, susținut și controlat al unui avion.
Frații au lucrat mai întâi în domeniul proiectării de mașini tipografice, iar mai târziu în domeniul fabricării de biciclete, care le-a finanțat primele experimente de proiectare a avioanelor.
Pentru a testa controlul zborului, esențial pentru succesul zborului cu motor, au construit și au zburat cu trei planoare biplane (1900-02). Inovațiile privind elicea și motorul au dus la primul lor avion cu motor, pe care Orville l-a pilotat cu succes timp de 12 secunde, iar Wilbur l-a pilotat mai târziu timp de 59 de secunde la Kill la 17 decembrie 1903.
Aparatul lor de zbor din 1905 putea să vireze, să se încline, să facă cercuri și să rămână în aer timp de peste 35 de minute. În 1908, Wilbur a efectuat peste 100 de zboruri de expoziție în Franța, stabilind un record de durată de 2 ore și 20 de minute. Au înființat o companie de avioane și au produs avioane pentru armata americană. După moartea lui Wilbur din cauza tifosului, Orville și-a vândut participația în companie, scrie Britannica.
„Vânătorul de vise”, avionul spațial Dream Chaser, ar putea transporta militari americani în spațiu
Un pilot a adormit și a uitat să mai aterizeze avionul
Ce sunt „golurile de aer” și cum pot afecta acestea un avion?
Românul care a devenit primul om care a construit şi zburat cu un avion mai greu decât aerul