Enzo Ferrari (născut pe 18 februarie 1898, în Modena, Italia, și decedat pe 14 august 1988, în Modena) a fost un producător de automobile, designer și șofer de curse italian ale cărui mașini au dominat adesea cursele mondiale în a doua jumătate a secolului al XX-lea.
Enzo Ferrari a concurat cu mașini de testare pentru o mică companie de automobile din Milano, după Primul Război Mondial. În 1920 a devenit șofer de curse pentru compania Alfa Romeo, iar în 1929 a format o echipă de curse, Scuderia („grajd”, în italiană”) Ferrari, care a rămas echipa oficială de curse a Alfa Romeo chiar și după ce Ferrari însuși a încetat să conducă în curse în 1932.
Prima mașină de curse proiectată complet de Ferrari însuși a fost construită în 1937, pentru Alfa Romeo, conform Britannica.
În 1939, Ferrari a întrerupt legătura echipei sale cu Alfa Romeo și a fondat firma Ferrari SpA, dar firma nu a fabricat primele mașini de curse până în 1946, după al Doilea Război Mondial.
Mașinile companiei au devenit în curând cunoscute pentru viteza lor formidabilă și calitatea lor artizanală. Piloții de Formula 1 și mașinile sport de la Ferrari au câștigat multe curse de Grand Prix și campionate ale producătorilor începând cu anii 1950, uneori dominând competiția.
Mașinile sport de lux construite de firmă și-au câștigat o reputație similară pentru viteză și manevrabilitate precisă.
Enzo Ferrari a vândut o cotă de 50% din compania sa către Fiat SpA în 1969, dar a rămas președintele companiei până în 1977 și a păstrat controlul asupra echipei de curse Ferrari până la moartea sa.
Vă recomandăm să citiți și:
Buddha: creatorul budismului, între adevăr și legendă
Marele poet român care nu a mai putut crea după moartea unicului său fiu
Test de cultură generală. Ce reprezintă inițialele din numele scriitorului J.R.R. Tolkien?
Se împlinesc 141 de ani de la naşterea celui mai important poet simbolist român