Home » Istorie » Cel mai ciudat tanc gândit vreodată semăna cu o tricicletă uriașă

Cel mai ciudat tanc gândit vreodată semăna cu o tricicletă uriașă

Publicat: 27.07.2022

Atunci când au fost inventate tancurile, au fost gândite și testate diferite forme și dimensiuni. Unele au avut un succes enorm și continuă să influențeze designul tancurilor din prezent. Altele au fost cu adevărat ciudate. Iată cel mai ciudat tanc gândit vreodată.

Cel mai ciudat tanc gândit vreodată se numește Tancul Țarului.

Acesta semăna cu o tricicletă uriașă, însă una dotată cu armură și arme. De aceea, probabil nu este de mirare că designul nu a fost adoptat la scară largă.

Cum a apărut cel mai ciudat tanc gândit vreodată?

Tancul Țarului, numit și Netopyr (un nume rusesc pentru Pipistrellus, un gen de lilieci) sau Tancul Lebedenko, a fost un vehicul blindat rusesc creat de inginerii Nikolai Lebedenko, Nikolay Yegorovich Jukovsky, Boris Stechkin și Alexander Mikulin în jurul anului 1914.

Parcă scos dintr-un film științifico-fantastic distopic, acest vehicul nu a rămas la stadiul de schițe, ci a fost și construit.

Tancul Țarului era diferit de tancurile moderne, deoarece avea trei roți în loc de șenile, pe care majoritatea oamenilor le asociază cu astfel de vehicule.

În ianuarie 1915, Lebedenko i-a arătat lui Nicolae al II-lea un model mecanic din lemn al mașinăriei sale, cu un motor realizat dintr-un arc de gramofon, scrie Interesting Engineering.

Potrivit relatărilor martorilor oculari, țarul și inginerul s-au jucat cu un model al mașinăriei care se putea deplasa rapid pe covoare, trecând fără efort peste două sau trei volume din „Codul de legi al Imperiului Rus” așezate unul peste celălalt. Demonstrația s-a încheiat cu vestea că Nicolae al II-lea a fost atât de impresionat de tanc încât a dat câteva sute de mii de ruble din banii săi pentru a ajuta la finanțarea proiectului.

Se presupune că Nicolae al II-lea a păstrat modelul de tanc pe care Lebedenko l-a făcut din lemn, dar locul în care se află acest model s-a pierdut în istorie.

Dotările și dimensiunile Tancului Lebedenko

Cu finanțarea asigurată, dezvoltarea unui prototip funcțional a început la o fabrică din Khamovniki. Două motoare Maybach de 240 CP, câte unul pentru fiecare roată mare, formau unitatea de propulsie.

Cele două roți cu spițe din față aveau aproape 9 metri în diametru, iar roata din spate avea un diametru de 1,5 metri. Memoriile lui Lebedenko spun că ideea pentru această mașină a venit de la cărucioarele turcice povozki, care erau ușor de condus peste denivelări și șanțuri, deoarece aveau roți mari.

Cel mai ciudat tanc gândit vreodată nu putea atinge decât o viteză maximă de 16-17 km/h și asta pe teren plat.

Partea superioară a vehiculului ar fi avut o turelă cu MG-uri (tunuri ușoare), cel mai probabil de 76,2 mm. Tancul ar fi avut, de asemenea, o serie de fante pentru mitraliere, dotate cu arme Maxima de calibrul .308 (7,62 mm), pentru apărarea anti-infanterie.

Pe părțile laterale urmau să fie plasate alte MG-uri, mai mici. Pe „burta” vehicului ar fi urmat să fie montată încă o turelă cu mitralieră.

Toate acestea făceau ca Tancul Lebedenko să aibă o înălțime totală de aproximativ 12 metri, lungimea fiind de 18 metri, iar lățimea de 9 metri. Tancul Țarului cântărea în jur de 60 de tone.

Cum a sfârșit acest tanc?

Teoria din spatele designului spunea că roțile mari ar fi putut traversa orice teren accidentat și alte obstacole mari. Roata mai mică din spate ar fi fost folosită pentru a direcționa tancul. Însă faptul că această roată din spate se împotmolea în terenurile moi, și , în ciuda motoarelor puternice, vehiculul nu se putea elibera, proiectul a ajuns să fie abandonat.

Pentru o vreme, tancul a fost complet uitat și lăsat să ruginească timp de 6 ani într-o pădure, la aproximativ 60 de kilometri de Moscova. În 1923, tancul a fost dezasamblat.

Potrivit Interesting Engineering, un singur astfel de vehicul a fost construit.

Vă recomandăm să citiți și:

Adevărul din spatele ”Nopţii cuţitelor lungi”, operaţiunea prin care Hilter şi-a eliminat toţi adversarii – VIDEO

Top 10 invenții din Grecia Antică pe care le folosim și în prezent

Împuşcătura care s-a auzit în toată lumea şi care a dus la declanşarea primei mari conflagraţii mondiale

Rolul României în Al Doilea Război Mondial. Cum am pierdut Basarabia şi Bucovina – FOTO

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un studiu arată că oamenii poate absorbi vitamine direct din aer
Un studiu arată că oamenii poate absorbi vitamine direct din aer
Mulți oameni suferă fără să știe de „ura față de mișcare”
Mulți oameni suferă fără să știe de „ura față de mișcare”
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Unul dintre marii producători de cărbune din lume renunță la extracție
Unul dintre marii producători de cărbune din lume renunță la extracție
Vești proaste pentru 4.000 de angajați Ford! Gigantul auto pregătește concedieri în Europa
Vești proaste pentru 4.000 de angajați Ford! Gigantul auto pregătește concedieri în Europa
Măsuri de securitate sporite la Machu Picchu după ce o femeie a împrăștiat cenușă umană în aer
Măsuri de securitate sporite la Machu Picchu după ce o femeie a împrăștiat cenușă umană în aer
Povestea desprinsă din cărţi a îndrăgitului Petre Ispirescu. Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare şi până la 50 de ani nu a părăsit niciodată localitatea natală
Povestea desprinsă din cărţi a îndrăgitului Petre Ispirescu. Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare ...
În ciuda amenințărilor globale, Marea Britanie renunță la nave de război, elicoptere și drone
În ciuda amenințărilor globale, Marea Britanie renunță la nave de război, elicoptere și drone
Un raport al Congresului SUA avertizează: China este acum o „ameninţare semnificativă”
Un raport al Congresului SUA avertizează: China este acum o „ameninţare semnificativă”
„Ciclon bombă” în nord-vestul Statelor Unite! Sute de mii de oameni au rămas fără curent
„Ciclon bombă” în nord-vestul Statelor Unite! Sute de mii de oameni au rămas fără curent
Elon Musk și Donald Trump au asistat împreună la o nouă lansare Starship
Elon Musk și Donald Trump au asistat împreună la o nouă lansare Starship
India vrea să construiască o stație spațială care orbitează Luna până în 2040
India vrea să construiască o stație spațială care orbitează Luna până în 2040