În anul 1692, Tituba era o sclavă deținută de Samuel Parris, care a moștenit-o la moartea tatălui său. Originea Titubei este incertă și a fost adesea confundată cu o sclavă africană, dar se crede că era membră a tribului Arawak din Venezuela și a fost dusă pe piețele din Barbados pentru a fi vândută.
A fost cumpărată de familia Parris, care deținea o plantație de zahăr din apropiere, și în cele din urmă va naviga cu Samuel Parris, soția sa și cei trei copii ai săi spre Massachusetts. Ajutând la creșterea copiilor, Tituba s-a apropiat în special de copilul mijlociu, Betty, și de verișoara ei Abigail.
Le spunea celor mici povești din perioada în care a trăit în Barbados, inclusiv povești despre magia voodoo. Fetele, împreună cu alți tineri din oraș, dispăreau adesea pentru perioade scurte de timp, crezându-se că practicau jocuri inofensive de ghicire a viitorului.
Samuel Parris a început să vadă schimbări la fete, raportând că ambele aveau crize, mușcături de la forțe nevăzute, membre contorsionate și țipete de durere.
Medicul local nu a reușit să găsească nicio afecțiune responsabilă pentru comportamentul fetelor, sugerându-i lui Parris că singura explicație este prezența diavolului însuși.
Această infirmitate părea să se răspândească, când două prietene ale fetelor au început să se plângă de afecțiuni similare, ceea ce a dus la panică în rândul locuitorilor orașului, care au crezut că este vorba de vrăjitorie.
În ciuda relației apropiate pe care o aveau cu Tituba, Betty și Abigail au acuzat-o pe aceasta că este cea responsabilă pentru comportamentul lor inexplicabil. Tituba a negat mai întâi acuzațiile, dar a fost arestată împreună cu alte două femei din oraș și în cele din urmă a mărturisit că practică vrăjitoria.
Mărturisirea a fost probabil forțată de către anchetatorii ei (printre care se număra și Samuel Parris). Ea le-a spus că diavolul a venit la ea și i-a ordonat să practice vrăjitorie pe tinerii din oraș.
Descrierile ei despre entitățile demonice au fost destul de elaborate, deși aceste descrieri se schimbau adesea la fiecare povestire, scrie Heritage Daily.
Tituba i-a acuzat și pe alții de vrăjitorie. Acest lucru a dus la acuzarea a peste 200 de persoane și la executarea a 19 bărbați și femei (sau la moartea în închisoare). Ea spera că o mărturisire îi va ierta păcatele și o va salva.
Cu toate acestea, Tituba și-a retras mărturisirea, dând vina pe interogatoriul dur care a dus-o în rătăcire. Deși a supraviețuit execuției, Tituba a fost plasată în închisoare timp de 13 luni și a fost abandonată de proprietarul ei.
În cele din urmă a fost eliberată și vândută unui nou proprietar, dar pare să fi dispărut din textele istorice contemporane și rămâne un mister al proceselor de la Salem.
Simbolurile folosite de vrăjitoare, descoperite într-o biserică medievală
De ce vrăjitoarele folosesc mături? Povestea din spatele miturilor
Sute de inscripţii realizate de ”vrăjitoare”, găsite la ”intrarea în Iad”