83% dintre români își vor petrece sărbătorile de Paște acasă sau în familie, iar 40% își doresc pentru masa tradițională carne de miel sau de ied, arată datele unui sondaj național.
Conform sondajului comandat de Obor21.ro, 38% dintre români își propun un buget de până în 200 de lei pentru carnea de pe masa de Paște, iar aproape o treime vor alege exclusiv magazinele specializate, producătorii și târgurile de produse tradiționale pentru a face aceste cumpărături.
Reprezentanții platformei estimează o triplare în vânzările de carne de miel și ied în următoarele două săptămâni.
Românii continuă trendul ascendent al petrecerii sărbătorilor de Paște în familie, numărul celor care declară că vor rămâne acasă fiind în creștere față de anul precedent.
De asemenea, peste jumătate dintre români (56%) își vor face cumpărăturile cu o săptămână înainte de Paște, 18.8% au început deja, în timp ce 17% lasă aceste achiziții pentru ultimele zile.
30,8% preferă de Paște carnea de miel, 9,3% carnea de ied, în timp ce 51% nu au preferință pentru un anumit tip de carne, însă o vor include în meniu.
„Am avut încă de la lansare carnea de miel, respectiv de ied în oferta noastră permanentă, iar la nivel de an am înregistrat în 2021 creșteri în vânzări de 16%, respectiv 60%, iar trendul continuă să fie ascendent. Astfel, după doi ani, putem spune că românii redescoperă mielul și iedul și în afara sărbătorilor pascale. Evident, vârful de comenzi se atinge acum, când proporția vânzărilor se schimbă, iar peste 80% dintre clienții lunii aprilie aleg acest tip de carne. 15-20% dintre clienți achiziționează în continuare și carne de vită în cadrul aceleiași comenzi”, a declarat Florian Mateiță, fondator Obor21.ro, potrivit Mediafax.
De altfel, 75% dintre cei care au răspuns sondajului au precizat că sunt consumatori de carne, aceasta fiind inclusă în meniul săptămânal de câteva ori.
Carnea de vită este aleasă de 47% dintre respondenți, aflându-se pe locul 3 în topul preferințelor, după pui și porc, dar înainte de carnea de curcan.
Sondajul arată că 63% dintre români preferă carnea proaspătă, nu congelată, ce poate fi consumată imediat, iar 35% preferă să cumpere cantități reduse. Indiferent de aceste preferințe, se evidențiază o majoritate clară (80%) care preferă să achiziționeze alimente cât mai naturale, neprocesate.
Acestea sunt câteva dintre criteriile care îi determină pe mulți dintre respondenți să prefere magazinele specializate (39%) pentru achiziția de produse naturale, iar de Paște procentul ajunge la 46%. Pe lista furnizorilor de produse naturale rămân, de Paște, producătorii locali și gospodăriile din vecinătățile localității de achiziție, piețele și târgurile de produse naturale, aproape o treime alegând să-și facă exclusiv cumpărăturile din aceste locuri.
În ceea ce privește bugetul, 38% au declarat în cadrul sondajului că anul acesta vor aloca până în 200 de lei pentru cumpărături de carne dedicate Paștelui, 27% au de gând să se încadreze într-un buget de 200-300 de lei, iar 19% consideră că vor ajunge la 300-500 lei.
Sondajul a fost realizat online pe un eșantion național de 856 respondenți, 46,9% bărbați, 53,1% femei, în perioada 23-29 martie 2022.