Dacă Starship de la SpaceX va funcționa conform așteptărilor, va face din compania lui Elon Musk cea mai de succes companie spațială din câte au existat vreodată, publice sau private.
Elementul cheie al navei spațiale Starship de la SpaceX (faptul că poate fi refolosită „la nesfârșit” fără a cheltui atât de mult timp sau bani cât au avut nevoie navele spațiale anterioare) este pe cât de interesant, pe atât de înspăimântător pentru NASA și competitorii săi în ceea ce privește zborurile spațiale pentru consumatori; aceasta este o dinamică ce a fost caracterizată drept un „amestec de uimire și groază” care ar putea să perturbe radical status quo-ul.
Starship ar urma să fie prima navă spațială reutilizabilă universală care poate duce oameni și mărfuri către și de la Lună și chiar Marte de un număr indefinit de ori, scrie Futurism.
Între timp, Space Launch System al NASA a costat cu câteva miliarde mai mult decât ar fi trebuit și are câteva întârzieri. Prețul de 2 miliarde de dolari per lansare asociat celor trei misiuni Artemis de aterizare pe lună face ca SLS să fie mult mai puțin atractiv în comparație cu Starship, pe care Musk a lăudat-o recent că ar putea costa până la 1 milion de dolari per lansare.
Deși NASA are contracte cu companii mai consacrate precum Aerojet Rocketdyne, Northrup Grumman și Boeing, succesul SpaceX în a deveni prima companie de zboruri spațiale de larg consum care a transportat astronauți către Stația Spațială Internațională a modificat irevocabil condițiile „jocului”, iar lansarea Starship îi poate crește avantajul companiei.
„Odată ce va fi demonstrată fiabilitatea [Starship] cu un număr mare de zboruri, ceea ce s-ar putea întâmpla în câteva luni, toate sistemele de lansare existente vor fi depășite”, a declarat inginerul aerospațial și consultant Rand Simberg.
„Dacă SLS nu va zbura mai mult de o dată la doi ani, pur și simplu nu va fi un jucător important în spațiu în viitor, în special atunci când va zbura Starship”, a adăugat Simberg.
Într-o lucrare intitulată „Walmart, dar pentru spațiu”, Simberg a scris că SpaceX va „revoluționa zborul spațial” dacă poate demonstra că naveta este cu adevărat „reutilizabilă rapid”.
Această „reducere radicală a costurilor” care se bazează pe cisternele de realimentare pe orbita joasă a Pământului ar putea să reducă dramatic costul călătoriilor în spațiu.
Deși momentan capacitatea de reutilizare a navetei Starship este sub semnul întrebării, simpla posibilitate ca acest lucru să fie așa cum spune Elon Musk îi face pe cei de la NASA și pe ceilalți contractori să nu poată dormi noaptea.
Vă recomandăm să citiți și:
Elon Musk i-a oferit unui tânăr 5.000 de dolari pentru a nu-i mai urmări avionul
O femeie a născut pe scaunul din față al unei mașini Tesla Model S
Guvernul indian somează Starlink să nu mai vândă internet prin satelit fără licență
NASA a amânat din nou lansarea rachetei SpaceX către ISS. Care este motivul