În fiecare zi, unul din trei americani adulți consumă alimente de tip fast-food. Acest obicei alimentar presupune o serie de riscuri asociate.
Multiple cercetări sugerează că alimentele fast-food sunt nocive pentru organism. Unul dintre riscurile asociate este legat de obezitate și de celelalte afecțiuni conexe, indică ScienceAlert.
Potrivit unui studiu recent, motivul principal pentru care oamenii evită alimentele de tip fast-food nu are legătură cu sănătatea. Mai degrabă, sentimentele de vinovăție și remușcarea sunt principalele argumente împotriva consumului de fast-food.
În cadrul studiului, care a implicat peste 300 de participanți online, cercetătorii au căutat să identifice elementele esențiale care diferențiau consumatorii constanți de fast-food, de cei ocazionali.
Chiar dacă lipsa valorii nutriționale legate de alimentele fast-food este un aspect important, acesta este doar unul dintre motivele care contribuie la decizia privitoare la următoare masă.
În acest studiu, respondenții au fost rugați să indice mai multe aspecte legate de fast-food, printre care și valorile funcționale sau valorile emoționale.
Cu ajutorul unor tehnici specifice din statistică de interpretare a datelor colectate, cercetătorii au identificat doi factori principali care deosebeau consumatorii ocazionali de fast-food.
Primul era legat de lipsa controlului în ceea ce privește „consumul accidental” de fast-food. Aceste „accidente” apăreau în situații caracterizare de presiune, călătorii sau stres. Prin comparație, consumatorii constanți nu se încadrează în acești parametri.
Cel de-al doilea factor pentru consumatorii ocazionali dezvăluie mai multe detalii în ceea ce privește motivele pentru care nu consumă atât de des în restul timpului. Potrivit acestei analize, abstinența este generată de remușcare.
Consumatorii ocazionali pot fi caracterizați de tendința de a se simți vinovați pentru consumul acestor alimente nesănătoase. Aspectele legate de slabele valori nutriționale ale alimentelor de tip fast-food nu sunt însă suficiente pentru modificarea comportamentului alimentar.
Se poate presupune că percepția privind faptul că alimentele fast-food sunt nesănătoase poate duce la evitarea acestora. Însă, asta doar atunci când percepția este asociată cu alte motive complementare, cum ar fi sentimentele de vinovăție.
Cercetătorii recunosc însă că eșantionul de studiu a fost restrâns, motiv pentru care descoperirile nu trebuie să fie tratate cu caracter de generalitate.
Este posibil ca programele de reducere a obezității să recurgă la aceste sentimente de vină pentru a-și îmbunătăți eficiența. Aceste descoperiri pot fi folosite în cadrul unor potențiale campanii publicitare optimizate care să se adreseze, atât consumatorilor ocazionali, cât și celor constanți.
Microbii din intestine, sau microbiomul, ar putea fi responsabili pentru obezitate
Părinții nu mai gătesc pentru copii și comandă de la fast food. Ce recomandă nutriționistul
Consumul de fast food reduce controlul pe care îl avem asupra apetitului
Un dispozitiv wireless micuț ar putea fi soluția pentru obezitate și pierderea în greutate