O echipă de cercetători din Newcastle a pus în discuție factorii cheie pe care orașele ar trebui să îi aibă în vedere pentru a impulsiona revoluția mașinilor electrice.
Lucrarea lor a fost publicată în Nature Electronics. Documentul susține că orașele trebuie să utilizeze politici și stimulente locale pentru a impulsiona revoluția mașinilor electrice.
Conduși de Dr. Oliver Heidrich, de la Universitatea Newcastle, autorii descriu o serie de pași pe care orașele pot să îi ia pentru a sprijini adoptarea vehiculelor electrice, cum ar fi să dea un exemplu sau să folosească mecanisme fiscale. Echipa discută, de asemenea, factorii care influențează revoluția electrică, inclusiv factorii situaționali, factorii contextuali și barierele și facilitatorii, scrie Tech Xplore.
Autorul principal, dr. Oliver Heidrich, de la Școala de Inginerie a Universității Newcastle, a spus că „unul dintre motivele pentru care investitorii, producătorii și consumatorii s-au oprit să adopte vehicule electrice la scară largă este incertitudinea: atât în ceea ce privește direcția politicii, dar și, mai important, în ceea ce privește calendarul”.
„Deși acum este destul de clar că vehiculele electrice vor înlocui în curând vehiculele pe benzină și diesel, ceea ce nu este clar este cum se poate întâmpla acest lucru și cine ar trebui să preia conducerea în reducerea unora dintre aceste incertitudini”, spune Heidrich.
Lucrarea subliniază rolul cheie pe care îl joacă administrațiile locale, regionale și naționale în a impulsiona revoluția mașinilor electrice.
Orașele din întreaga lume ar putea folosi instrumentele pe care le controlează, cum ar fi drepturile de acces la drumuri, taxele de parcare și politicile de utilizare a terenurilor, pentru a influența comportamentul consumatorilor.
Autorii spun, de asemenea, că flotele și sistemele de achiziții proprii ale orașelor ar putea ajuta la accelerarea adoptării vehiculelor electrice.
Pe lângă consolidarea poziției lor de lider, orașele ar putea folosi facilitățile fiscale pentru a suplimenta finanțarea națională pentru achiziționarea sau închirierea de vehicule electrice.
Autorii susțin că adoptarea vehiculelor electrice la scară largă de către orașe ar putea ajuta la combaterea percepției că acestea sunt destinate consumatorilor mai înstăriți. Alte domenii care ar putea beneficia de finanțare sunt flotele de autobuze electrice și investițiile în electrificarea autobuzelor, precum și flotele corporative.
În lucrare, Dr. Heidrich și colegii săi evidențiază factorii cheie situaționali și contextuali care stau la baza adoptării vehiculelor electrice în orașe.
Geografia este unul dintre principalii factori situaționali. Densitatea, cadrul socio-economic și calitatea și disponibilitatea transportului alternativ sunt câțiva factori situaționali.
Fiecare oraș se confruntă cu un set unic de factori situaționali și trebuie să își formuleze abordarea pentru a sprijini adoptarea vehiculelor electrice, de exemplu, oferind stații de încărcare în zone mai dens populate, investind în infrastructura publică pe distanțe lungi, sprijinind infrastructurile de încărcare din locuințe, sau o combinație a acestor opțiuni.
Autorii discută modul în care factorii contextuali joacă un rol prin explicarea, educarea și stimularea utilizării vehiculelor electrice în orașe. Acest lucru ar putea fi realizat prin măsuri relativ simple, precum acordarea accesului la benzile de circulație prioritare, parcare gratuită sau scutiri de taxe.
Lucrarea explorează barierele și factorii cheie pentru promovarea adoptării vehiculelor electrice. Autorii spun că pentru a depăși aceste bariere este necesar un echilibru între atragerea cererii, cum ar fi costurile, și tehnologia și impulsurile guvernamentale, cum ar fi interzicerea motoarelor cu ardere internă.
Ceea ce este clar este că sunt necesare strategii bine gândite la nivel local, regional, național și, într-adevăr, internațional pentru a atinge nivelurile de deținere a vehiculelor electrice necesare pentru a atinge obiectivul de reducere a emisiilor. Este clar că orașele pot și ar trebui să conducă această schimbare necesară.
Vă recomandăm să citiți și:
Petrolul atinge maximul ultimilor șapte ani. Temeri legate de aprovizionare și tensiuni geopolitice
Top: în ce orașe din lume se găsește cel mai groaznic trafic
Nivel record al emisiilor de gaze cu efect de seră. Lumea este „departe de obiectivele climatice”
Poluarea poate reduce speranța de viață a 40% dintre indieni cu mai mult de 9 ani