Un start-up plănuiește să creeze, cu ajutorul NASA, un fel de galerie de artă sau muzeu pe Stația Spațială Internațională.
În urma unui acord semnat cu agenția spațială americană, start-up-ul Uplift Aerospace vrea să trimită în spațiu lucrări de artă vizuală, pietre prețioase și artefacte de muzeu; compania plănuiește să facă acest lucru în 2022.
Compania spune că în acest fel își dorește să dea startul comerțului în spațiul cosmic, scrie Futurism.
Obiectele, care vor fi puse într-un seif de mărimea unui dulap, includ monede rare, bijuterii și obiecte vestimentare care vor fi destinate vânzării către călătorii spațiali care se vor afla la bordul Stației Spațiale Internaționale. Altele vor ajunge în muzee după ce vor fi aduse înapoi pe Pământ.
Această idee este pe cât de îndrăzneață, pe atât de complicată, după cum recunoaște și președintele companiei Uplift Aerospace, Josh Hanes. Acesta a declarat într-un interviu că încă nu au pus la punct logistica pentru trimiterea acestor obiecte în spațiu, plănuită pentru a doua jumătate a lui 2022.
„Vom expune obiectele ca într-un muzeu pe Stația Spațială Internațională, dar încă ne gândim la cum vom face acest lucru”, a spus Hanes.
Seiful va folosi o tehnologie foarte căutată în prezent blockchain. Cardurile de membru ale comunității „Space+”, creată de Uplift Aerospace, vor fi NFT-uri, iar pe baza acestora membrii vor putea beneficia de „experiențe spațiale reale”.
Cei care cumpără NFT-urile Uplift la un preț scăzut vor putea, potrivit CEO-ului, să participe în cele din urmă la tombole cu premii precum zboruri spațiale sau obiecte din seif. Pe termen mai scurt, vor putea participa la discuțiile Space+ și vor primi obiecte mici de la ISS, cum ar fi insigne.
Acest mod de a folosi NFT-urile, deși poate părea ciudat, pare mai plauzibil decât cumpărarea unor imagini cu maimuțe, generate de un computer.
„Motivul pentru care noi am decis să creăm o platformă NFT este pentru că noi credem cu adevărat că există utilitate în NFT și criptomonede în aplicațiile spațiale pe termen lung”, a spus Hanes.
„Scopul nostru pe termen lung este să facilităm comerțul. Credem că este un sistem infrastructural bun pentru comerțul dintre spațiu și Pământ”, a completat acesta.
Și spre deosebire de bunurile digitale plictisitoare cum ar fi terenurile virtuale din Metavers sau NFT-urile pentru borcane cu flatulențe, măcar ideea celor de la Uplift implică un seif dus tocmai pe Stația Spațială Internațională.
Vă recomandăm să citiți și:
Antenele de satelit Starlink ale lui Elon Musk, „un adevărat magnet” pentru pisici
Avertisment: mii de site-uri încearcă să fure datele utilizatorilor folosindu-se de pandemie
Cum se conduce singură o mașină Tesla între San Fracisco și Los Angeles
Cercetătorii israelieni au demonstrat cât de ușor pot fi păcălite să frâneze brusc mașinile autonome