Motorul pe benzină consacrat există de mult timp și probabil că va rămâne în folosință mult timp. Doar în ultima jumătate de secol, producătorii de automobile au transformat aparent fiabilitatea într-o știință, construind cu ușurință mașini care să funcționeze pentru milioane de kilometri. Dar cum se descurcă un Model S după mai mult de jumătate de milion de kilometri?
Cu toate acestea, odată cu popularizarea în creștere a mașinilor electrice, noi recorduri de kilometraj și durabilitate ar putea fi înregistrate în curând, scrie The Drive.
Întrucât Tesla este cea mai populară marcă de vehicule complet electrice din lume în acest moment, este firesc să apară câteva mașini cu un kilometraj foarte mare. Despre cum se comportă o astfel de Tesla Model S vorbește în detaliu YouTuberul Braden Carlson.
Carlson a cumpărat recent o Tesla Model S 70D 2015 a unui prieten. Sedanul electric negru a fost achiziționat recent de la primul său proprietar, care a folosit mașina pentru a face Uber pentru că era nou-nouță.
În ultimii șase ani, mașina a acumulat un număr impresionant de kilometri: 682.848, adică aproximativ 114.263 de kilometri pe an și încă rezistă.
Potrivit lui Carlson, singura vizită în service pe care a făcut-o cu acest Model S a fost pentru înlocuirea bateriei. Tesla a primit anterior, pe când era încă în garanție, o nouă baterie la aproximativ 400.000 de kilometri, ceea ce înseamnă că mașina a parcurs aproape 300.000 de kilometri pe bateriile actuale.
De la înlocuirea pachetului de baterii, autonomia inițială a mașinii, de 386 de kilometri, a scăzut la 289-322 de kilometri la o încărcare completă, ceea ce înseamnă o pierdere de până la 25%.
Toate celelalte componente majore ale mașinii par să fie în stare bună, ceea ce este destul de impresionant pentru o mașină cu un astfel de kilometraj.
Carlson spune că toate componentele electronice ale mașinii încă funcționează, cu excepția butonului pentru geamul din stânga-spate.
Există, de asemenea, o problemă cu ecranul de instrumente, în care adezivul a început să facă bule, ceea ce aparent este un lucru destul de întâlnit, pe care proprietarii îl pot rezolva singuri.
Interiorul este, de asemenea, într-o formă destul de bună, cu doar puțină uzură în jurul volanului și al scaunelor, dar asta este scuzabil pentru o mașină care a făcut aproximativ 17 călătorii în jurul ecuatorului.
Per total, mașina pare să fie într-o stare destul de bună. Carlson a intervievat chiar câțiva proprietari de Tesla la o stație Supercharger și nimeni nu a putut ghici kilometrajul real.
Proprietarii l-au întrebat pe Carlson despre acumulator și nu au fost surprinși să audă că a fost înlocuit. Un proprietar a spus că era îngrijorat de longevitatea propriei Tesla și a recunoscut că aceasta fost un dezavantaj de la începutul procesului de cumpărare.
Însă aceasta nu este prima Tesla cu kilometraj foarte mare. În 2018, un Model S P85 a acumulat 675.924 kilometri și un Model S P90D, 659.831 kilometri.
O Tesla Model X din 2016 a adunat 645.346 kilometri, pentru întreținerea și reparațiile căreia au fost cheltuiți 29.000 de dolari, ceea ce înseamnă aproximativ 22 de kilometri pentru fiecare dolar.
Există, de asemenea, deținătorul recordului, Hansjörg von Gemmingen, care a acumulat 1.483.637 kilometri, număr aflat în creștere. Conform ultimelor informații de la Gremmingen, până în 2019, când mașina a atins 1 milion de kilometri, acesteia îi fuseseră schimbate de două ori bateriile și de trei ori motorul.
Vă recomandăm să citiți și:
Amendă de 1,28 miliarde de dolari, primită de Amazon de la autoritățile italiene
Israel a început testele cu un dirijabil uriaș care va avertiza asupra atacurilor cu rachetă
Eșec rușinos pentru SUA. Pentagonul a recunoscut că un test recent cu rachetă hipersonică a dat greș
Tim Cook, directorul executiv al Apple, primește 750 de milioane de dolari drept bonus