Amazon reprezintă aproape 40% din vânzările din comerțul electronic din SUA. Acum, gigantul de retail online încearcă să obțină o parte din vânzările magazinelor tradiționale, iar clienții sunt îndemnați să dea o mână de ajutor… la propriu.
Amazon a dezvăluit recent o nouă modalitate de plată la anumite supermarketuri din lanțul Whole Foods. Tehnologia biometrică este numită Amazon One și le permite clienților să plătească prin așezarea palmei deasupra unui dispozitiv de scanare atunci când au terminat cumpărăturile. Noua tehnologie este acum disponibilă într-un supermarket Whole Foods din Seattle, Washington, însă și alte șapte locații vor beneficia de tehnologie în următoarele luni.
Atunci când se înregistrează pentru prima oară cu noua tehnologie, clientul își scanează palma și introduce cardul de plată în terminal. După aceea, clientul poate plăti mai simplu doar prin palmă. Tehnologia de scanare a palmei nu este doar pentru propriile magazine ale Amazon. Compania speră să fie cumpărată și de alte magazine, inclusiv competitori.
Amazon a introdus pentru prima oară tehnologia în luna septembrie a anului trecut, la unele magazine alimentare ale companiei din Seattle. De atunci, Amazon a adăugat tehnologia la un număr total de 12 magazine din Seattle.
Dilip Kumar, vicepreședinte de tehnologie la Amazon, a spus că principalul scop al Amazon One este simplu: reducerea timpului petrecut de consumatori la casele de marcat, astfel scurtând cozile și crescând numărul de clienți serviți. Compania a mai precizat că se află în discuții și cu alți retaileri, însă nu are niciun parteneriat de anunțat deocamdată.
Totuși, planul companiei Amazon de a autoriza alte două tehnologii pentru alți retaileri, fie că sunt competitori sau nu, este adevărata poveste. Amazon nu este mulțumită cu dominanța comerțului electronic. Compania vrea să obțină și o parte din tranzacțiile din lumea reală, acolo unde 80% din comerț încă are loc în SUA. Așadar, Amazon construiește o serie de servicii care să atragă alți comercianți, în timp ce implementează tehnologiile în propriile magazine ca studii de caz, scrie Vox.
Întrebarea cea mai evidentă este dacă comercianții, mulți dintre aceștia considerând Amazon un competitor, vor dori să colaboreze cu gigantul de tehnologie.
Amazon va colecta date atunci când clienții folosesc modalitatea de plată Amazon One, însă nu va ști ce produse cumpăra sau câți bani cheltuie consumatorii. Un purtător de cuvânt al Amazon a declarat că gigantul „nu are niciun plan de a folosi informațiile de la tranzacții pentru publicitate personalizată pe Amazon sau în alte scopuri”. De asemenea, clienții se vor putea înregistra la serviciul de plată fără să-și conecteze contul de pe Amazon.
O altă dilemă este câți oameni vor dori să-și scaneze palma doar pentru a economisi câteva minute la casele de marcat. Într-adevăr, o modalitate de plată fără atingere ar putea fi foarte atractivă în ziua de azi, în timpul pandemiei de COVID-19. Însă, noile moduri de plată se confruntă cu provocări reale, chiar și atunci când nu este implicată biometria. O astfel de tehnologie poate prezenta numeroase temeri privind confidențialitatea, inclusiv potențialul atacurilor cibernetice țintite și încălcare în masă a securității datelor.
Schimbare la conducerea Amazon. Cine îi ia locul lui Jeff Bezos
Google şi Amazon au primit o amendă uriaşă în Franţa
Amazon, Facebook, Google şi Apple au profitat de poziţia lor pentru a elimina concurența – raport