Casa de modă Chanel a pierdut o bătălie în justiție cu firma chineză de tehnologie Huawei pentru celebrul său logo, relatează BBC.
Judecătorii s-au pronunțat în favoarea Huawei, care a propus o siglă comercială la nivelul UE, dar casa de modă a considerat că seamănă prea mult cu sigla sa.
Tribunalul UE din Luxemburg a decis miercuri că siglele „au unele asemănări, dar diferențele lor vizuale sunt semnificative”. S-a constatat că sigla Chanel are curbe mai rotunjite și linii mai groase.
În 2017, firma chineză de tehnologie a solicitat protecția mărcii UE pentru o siglă pe care o va folosi pentru hardware de computer.
Chanel s-a opus ofertei, susținând că cele două semicercuri verticale care se împletesc erau prea asemănătoare cu sigla sa protejată, pe care o folosește pentru a vinde produse cosmetice, îmbrăcăminte și accesorii.
În urmă cu doi ani, Oficiul de Proprietate Intelectuală al UE a respins obiecția Chanel, spunând că nu există nicio asemănare și că publicul nu va confunda cele două însemne.
Chanel a contestat decizia la Tribunalul General, care a respins recursul miercuri.
„Mărcile figurative în cauză nu sunt similare. Mărcile trebuie comparate după cum au fost solicitate și înregistrate, fără a le modifica orientarea”, a declarat tribunalul, potrivit Mediafax.
„Sigla Chanel are curbe mai rotunjite, linii mai groase și o orientare orizontală, în timp ce orientarea mărcii Huawei este verticală. În consecință, Tribunalul concluzionează că semnele sunt diferite”, a spus instanța.
Decizia poate fi atacată și la Curtea Europeană de Justiție.