Penuria globală de cipuri, care a afectat industria auto, lasă acum producătorii de electrocasnice în imposibilitatea de a satisface cererea, potrivit președintelui Whirlpool Corp din China, citat de Reuters.
Compania cu sediul în SUA, una dintre cele mai mari firme din lume de electrocasnice, înregistrează întârzieri în exporturile către Europa și Statele Unite, cu până la 25% în unele luni, a declarat Jason Ai pentru Reuters, la Shanghai.
„Este o furtună perfectă”, a spus el, în cadrul Appliance and World Electronics Expo. „Pe de o parte, trebuie să satisfacem cererea internă de aparate, pe de altă parte, ne confruntăm cu o explozie de comenzi de export. În ceea ce privește cipurile, pentru cei din China, a fost inevitabil. ”
Compania s-a străduit să asigure suficient microcipuri, procesoare simple care utilează peste jumătate din produsele sale, inclusiv cuptoare cu microunde, frigidere și mașini de spălat.
Deficitul de cipuri, care a început la sfârșitul lunii decembrie, a fost cauzat de producătorii de automobile care au calculat greșit cererea, precum și de vânzările în creștere de smartphone-uri și laptopuri, alimentate de pandemie. Situația a forțat producătorii de automobile să reducă producția și a crescut costurile pentru producătorii de smartphone-uri. Penuria nu a afectat doar Whirlpool, ci și alți producători de electrocasnice.
Hangzhou Robam Appliances Co Ltd, un producător chinez de produse albe cu peste 26.000 de angajați, a trebuit să întârzie lansarea unui nou cuptor de înaltă calitate cu patru luni, deoarece nu putea obține suficiente cipuri.
„Majoritatea produselor noastre sunt deja optimizate pentru uz casnic inteligent, așa că, desigur, avem nevoie de multe cipuri”, a spus Dan Ye, director de marketing la Robam, potrivit Mediafax.
Pentru a face față deficitului de microprocesoare și cipuri de memorie, Dreame Technology – un brand de aspiratoare finanțat de Xiaomi – și-a redus bugetul de marketing și a angajat personal suplimentar doar pentru a gestiona relațiile cu furnizorii.
Dreame a cheltuit, de asemenea, „câteva milioane de yuani” pentru a testa cipuri care ar putea servi drept alternative la cele pe care le folosește de obicei, a declarat Frank Wang, directorul de marketing al companiei.