Industria jocurilor video este o industrie cu creștere accelerată, care s-a dezvoltat cu 37% în 2020, deoarece pandemia a ridicat cererea pentru jocuri, ca modalitate de socializare și distracție, cu multe activități de agrement tradiționale închise din cauza restricțiilor Covid-19, arată Saxo Bank.
Industria jocurilor nu este doar o industrie cu o creștere ridicată, ci este, de asemenea, foarte profitabilă și, la rândul său, a adus mari companii de tehnologie precum Apple, Google, Amazon și Microsoft în industrie.
Pandemia a schimbat regulile pentru industria jocurilor video, mult mai mulți utilizatori fiind expuși la jocuri pe măsură ce evenimentele sportive și activitățile de petrecere a timpului liber au fost închise. Conform datelor privind consumul de jocuri, adultul american mediu petrece aproximativ o oră pe zi jucând ceva online, iar transmiterea de e-sporturi câștigă popularitate. Un indiciu bun în acest sens a apărut în 2019, când CEO-ul Netflix a spus că cea mai mare amenințare a companiei nu era Disney sau HBO, ci Fortnite, unul dintre cele mai populare jocuri din lume.
În 2019, înainte de apariția pandemiei, industria a generat venituri de 120 de miliarde de dolari și, până la finele lui 2021, se estimează că 2,7 miliarde de oameni vor juca jocuri pe o platformă sau alta. Industria a beneficiat mult de smartphone-uri, permițând industriei să „fure” timp de la cei care fac naveta sau au un moment liber. Multe jocuri sunt, de asemenea, concepute în jurul acelorași bucle de feedback de recompensă inventate de platformele de socializare, sporind angajamentul (adesea doar un termen pozitiv pentru dependență). Viitorul jocurilor va avea o concurență acerbă, deoarece creșterea profitabilă a jocurilor atrage în industria marilor firme de tehnologie precum Apple, Google, Amazon și Microsoft. Prognoza este că VR / AI vor fi caracteristici mai dominante ale jocurilor în viitor, dar până acum pariul Facebook cu Oculus nu s-a transformat în succesul pe care toată lumea îl prezicea, potrivit Mediafax.
Pandemia a ridicat ratele de creștere a veniturilor pentru toate companiile de jocuri și a ridicat prețurile și evaluările acțiunilor. Pe măsură ce societatea se deschide datorită vaccinurilor, oamenii probabil dau prioritate socializării fizice pentru ceva timp și merg la restaurante și cafenele în loc să joace jocuri video. Acest lucru ar putea reduce creșterea veniturilor în 2021. În noiembrie 2019, China a introdus o nouă reglementare care restricționează timpul de joacă pentru minori, deoarece jocurile pot crea dependență. Această reglementare chineză a lovit inițial Tencent, dar compania chineză și-a revenit pe măsură ce Covid-19 a crescut consumul de jocuri chiar și la populația în vârstă. O reglementare similară ar putea veni și în Occident cu timpul, reducând timpul petrecut în jocuri.
Alte riscuri cheie sunt dificultățile ca dezvoltator de jocuri pentru a crea în mod constant următorul nou joc care îi va captiva pe utilizatori, astfel încât să mențină creșterea ridicată. Există mai multe exemple de dezvoltatori de jocuri care, odată ce au avut succes, și-au pierdut capacitatea de a inova. Companii mari precum Apple, Google și Amazon profită de asemenea de oportunități în spațiul de joc, mergând pe urmele Microsoft. Cu acești giganți tehnologici și distribuția lor enormă, aceștia ar putea deveni o mare amenințare pentru dezvoltatorii de jocuri și platformele lor de jocuri existente.