Thermo King, companie care a revoluționat transportul alimentelor înainte de cel de-al Doilea Război Mondial, lucrează cu companii farmaceutice, guverne și firme de logistică pentru a se asigura că vaccinurile sunt păstrate la rece, relatează CNN.
Pentru ca acest lucru să se întâmple, firma a reutilizat containere utilizate în mod obișnuit pentru transportul tonului proaspăt în Japonia, care necesită condiții similare de frig.
„Am luat acel produs și l-am modificat”, a declarat pentru CNN Business Francesco Incalza, președintele Thermo King Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
Tonul trebuie depozitat la -60 grade Celsius pentru a-și menține calitatea și nuanța de roșu intens când ajunge la supermarketuri și restaurante, a spus Incalza. Vaccinul împotriva coronavirusului dezvoltat de Pfizer și BioNTech trebuie depozitat la -70 grade Celsius în timpul transportului.
Așadar, Thermo King, care face parte din Trane Technologies, cu sediul în Irlanda, a făcut câteva modificări, adăugând o izolație suplimentară și reglând sistemul de refrigerare, astfel încât să poată fi și mai rece. Fiecare container de 20 de metri lungime poate transporta 300.000 de doze de vaccin Pfizer – primul care a fost aprobat pentru utilizare de către țările occidentale după teste riguroase – pe uscat sau pe mare. Unele au fost deja vândute și își fac drum pe tot globul.
Produsele farmaceutice trebuie, în general, păstrate la o temperatură de 2 până la 8 grade Celsius în timpul transportului. Dar vaccinul Pfizer este diferit. Un alt vaccin produs de Moderna, poate fi păstrat la -20 grade Celsius.
Experții în logistică spun că menținerea la rece a vaccinurilor este una dintre principalele probleme în distribuirea lor în întreaga lume. Dar ei cred că este posibil, având în vedere sofisticarea așa-numitului „lanț de frig”, care a menținut zeci de ani mâncarea și medicamentele din întreaga lume la temperaturi specifice.
Tehnologia nu este ieftină. Imperial College din Londra constată că o mare parte din cheltuielile programelor de vaccinare provin din cerințele lanțului rece, care pot reprezenta până la 80% din costurile totale, notează Mediafax.
Securitatea este, de asemenea, o preocupare. La începutul acestei luni, IBM a declarat că a constatat că hackerii vizau actori cheie din lanțul de frig și că efortul avea „semnele distinctive ale unui atac sponsorizat de un stat”. Companiile care alcătuiesc lanțul de frig spun că produsele lor sunt sigure și nu consideră atacurile drept o amenințare majoră.