Studiile arată că device-urile folosite excesiv duc la performanţe academice slabe ale copiilor, iar vizionarea a peste două ore de televiziune pe zi echivalează cu pierderea a 4 luni de învăţare. Copiii români petrec aproximativ 4 ore pe zi pe ecrane.
Cu siguranţă că mijloacele electronice oferă un acces mai bun la informaţie, mai ales acum, de când cu şcoala online.
Însă, dacă un copil se uită la televizor sau se joacă peste două ore pe zi, studiile arată că sunt riscuri: cititul şi numerele îi vor face probleme copilului.
Tehnologia este o necesitate, dar poate deveni şi un pericol.
„Tot ceea ce este într-un joc video în desene animate sunt cadre foarte rapide, ori chestia asta face creierul copilaşului să lucreze foarte foarte repede şi aduce o stare de agitaţie. Dacă părintele acela îşi lasă copilul sau îi pune copilului un telefonaş, o tabletă, un PSP sau orice alt device care să-l facă pe copil să stea liniştit, acel părinte va plăti preţul. Se luptă un element, logic, raţional, explicaţia, cu un element de plăcere, faptul de a se simţi bine pe şi cu un device, da, asta înseamnă pentru copil o formă de dependenţă”, avertizează psihologul Diana Miron.
Sunt, totuşi, mai multe soluţii.
„Să-i faci tu, ca părinte, un program, care să te includă şi pe tine, să fie supravegheat de un adult, de un alt adult, dacă părinţii nu au acest timp”, punctează specialista.
„Pe orice calculator sau device există un tool