Google ştie o mulţime de lucruri despre fiecare utilizator, de la date demografice la localizare şi multe altele. Un partener Google a avut ideea să folosească Google Ads pentru a prezice o posibilă viitoare epidemie de coronavirus.
Patrick Berlinquette, partener Google, a avut o idee bună, nu foarte complicată: în loc să le fie vândute oamenilor vrute şi nevrute, se poate folosi Google Ads pentru a prezice o viitoare epidemie de coronavirus.
Astfel, o persoană care se trezeşte într-o dimineaţă şi își dă seama că nu are miros, probabil primul lucru pe care-l face e să caute pe Google, „mi-am pierdut mirosul”.
Astfel, va da click pe primul link.
Doar că, astfel, persoana în cauză a dat click pe o reclamă a lui Patrick, iar din acel click, Google ştie o mulţime de lucruri despre ea: date demografice, localizare şi multe altele.
Patrick spune că datele arată cam aşa: „un bărbat cu vârsta între 45 şi 55 de ani, din Chicago, care are doi copii şi conduce o Honda, a spus că şi-a pierdut mirosul”.
Se ştie deja că un simptom principal al infectării cu coronavirus este pierderea mirosului. Iar dacă apar mai multe căutări după această expresie în aceeaşi zonă, atunci e posibil ca acolo să existe un focar, notează Mediafax.
Proiectul lui Patrick se desfăşoară în 250 de oraşe din Statele Unite, dar, recent a început monitorizarea şi în alte ţări, iar ideea sa are numeroase aplicaţii, de la prevenirea sinuciderilor, până la prevenirea atacurilor armate în şcoli.