Contrar aşteptărilor, vehiculele electrice sunt deja mai sigure decât cele echipate cu motoare termice, probabilitatea izbucnirii unui incendiu cauzat de scurgerea benzinei din rezervor în situaţia unui accident de circulaţie fiind statistic mai mare decât cea a unui incendiu la acumulatorii unei maşini electrice.
Una dintre principalele piedici în calea obţinerii unor vehicule electrice cu autonomie comparabilă soluţiilor bazate motoare termice este nevoia unor măsuri foarte stricte pentru a garanta integritatea acumulatorilor în orice situaţie. Împachetată individual în propria capsulă metalică, fiecare dintre miile de celule Li-ion trebuie plasată la o anumită distanţă faţă de celulele adiacente, pentru a facilita răcirea eficientă. Protecţie suplimentară este obţinută separând celulele Li-Ion pe grupuri distincte, izolate de restul acumulatorului în propriul compartiment metalic, bateria rezultată având o construcţie foarte robustă. Însă toate astea sunt obţinute cu compromisul unor costuri de fabricaţie mari şi reducerea densităţii de stocare a energiei.