AMD, Advanced Micro Devices (AMD) a anunţat în luna decembrie a anului 2019 că a căzut victimă unui atac; la momentul producerii, detalii oferite publicului au fost limitate, dar, în cadrul unei declaraţii recente, oficialii companiei au dezvăluit că un grup de hackeri a obţinut codurile sursă ale unităţilor de procesare grafică Navi 10 şi Navi 21, folosite de către sistemele de jocuri PS5 şi Xbox X, notează Gizmodo.
Oficialii companiei AMD au anunţat că au trimis o înştiinţare în conformitate cu Digital Millennium Copyright Act, un pachet de legi ale dreptului la proprietate intelectuală, către GitHub, site-ul pe care au fost încărcate aceste coduri. Github este o subsidiară a Microsoft care oferă versiuni controlate şi suport tehnic pentru software-urile care folosesc Git, un program care poate fi folosit pentru a identifica modificările suferite de către un cod de bază.
Gizmodo citează TorrentFreak care susţine că a reuşit să vorbească cu o femeie care îşi asumă atacul asupra AMD, aceasta aproximând la 100 de milioane de dolari costurile codurilor sursă ale celor două unităţi de procesare grafică. Aceasta a mai explicat faptul că, iniţial, au încercat să găsească un cumpărător care ar fi fost dispus să plătească această sumă. Dat fiind faptul că nu au reuşit să găsească pe cineva să ofere această sumă, au decis, în schimb, să facă publice codurile, astfel încât chiar şi utilizatorii domestici să aibă acces la acestea.
„Codul sursă a fost obţinut în mod neaşteptat de la un computer server neprotejat prin exploatarea unei vulnerabilităţi. Ulterior am aflat despre fişierele din interiorul său. Nici măcar nu au fost protejate în mod corespunzător şi nici nu au fost criptate, ceea ce este, cu siguranţă, trist. Nu am vorbit cu AMD despre asta pentru că sunt destul de sigur că în loc să îşi accepte greşeala şi să continue, ar fi încercat să mă dea în judecată. Atunci de ce să nu le fac publice tuturor?”, a declarat femeia.
Citeşte şi:
Prototipul unei console de jocuri a fost vândută cu o sumă uriaşă, la o licitaţie
Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie