Giorgetto Giugiaro s-a născut la data de 7 august 1938 în comuna Garessio, aflată la 115 kilometri sud de Torino, într-o familie de artişti. Atât tatăl, cât şi bunicul lui Giorgetto pictau fresce bisericeşti şi realizau arta religioasă decorativă, aşadar era de aşteptat ca şi el să urmeze o carieră artistică. S-a înscris la şcoala de arte Golia, înfiinţată de cunoscutul caricaturist. În timpul zilei studia artele, rămânând ca pe timpul serii să studieze proiectarea tehnică. Astfel, câteva dintre schiţele sale auto au atras atenţia unui profesor, Dante Giacosa, nepotul lui Golia şi totodată şeful diviziei de ingineri de la Fiat din acel moment. Asta a dus la angajarea lui Giorgetto în anul 1955, la vârsta de 17 ani, pe postul de proiectant junior la Fiat.
Afectat de faptul că în decursul a patru ani petrecuţi la Fiat nici unul dintre proiectele sale individuale nu a fost acceptat, acesta şi-a prezentat planurile lui Nuccio Bertone care deţinea un atelier de design influent în sfera automobilelor italiene.
Atelierul lui Bertone a proiectat, printre multe maşini, şi faimoasele Lamborghini Miura, Countach şi Lancia Stratos. În cadrul acestui atelier, prin proiectele lui Giugiaro, au apărut maşini emblematice, cum au fost Alfa Romeo Giulia GT, Ferarri 250 Gt sau prima maşină a companiei Mazda, denumită Familia. După 6 ani productivi la Bertone, Giorgetto s-a mutat la un alt atelier de tip „carrozeria” în 1966, Ghia, principalul rival al lui Bertone. Şi aici, Giugiaro a avut succes, modelele Maseratti Ghibli şi De Tomaso Mangusta fiind concepute de el.
În anul 1967, ca urmare a unei dispute manageriale cu cei de la Ghia, Giorgetto decide să îşi înfiinţeze propria sa firmă de proiectare, Italdesign. Avea 29 de ani şi 12 ani experienţă. Acesta reprezintă momentul în care Giorgetto Giugiaro începe să proiecteze maşini produse în masă.
În 1974, i se cere să creeze un succesor pentru cea mai bine vândută maşină din acel moment, Volkswagen Beetle. Rezultatul lui a fost Volkswagen Golf care a influenţat prin dimensiunile lui reduse liniile şi unghiurile sale drepte, industria automobilă şi a dus totodată la apariţia oficială a clasei Hatchback, concepută pentru oraş. Termenul face referire la trapa/uşa din spatele maşinii care reprezintă efectiv spatele şi care încorporează spaţiul de depozitare în acelaşi compartiment cu locurile destinate pasagerilor, rezultând o lungime mai redusă a maşinii şi o înălţime a spaţiului de depozitare mai mare, deci o practicalitate mărită.
Alte maşini din acest segment create de Giugiaro sunt Fiat Panda şi Fiat Uno, ambele reprezentative pentru categoria lor în anii 1980 şi 1990.
O parte dintre maşinile concepute de el au făcut istorie în filme celebre: un Lotus Esprit modificat în submarin pentru filmul The Spy Who Loved Me din franciza James Bond sau un DeLorean schimbat într-o maşină a timpului în pelicula Back To The Future din 1985.
Giorgetto Giugiaro nu s-a limitat doar la proiectarea de maşini. În 1974, acesta şi-a extins viziunea prin înfinţarea la Italdesign a unei divizii de design industrial. Aşa a ajuns el să proiecteze camera Nikon F5, trenuri, aparate de cafea, arme pentru firma Beretta, ceasuri, tractoare, un scaun de dentist, stadionul echipei Juventus din Torino şi chiar o formă de paste, denumită Marille.