Românii au fost intersaţi în 2019 mai mult de ofertele de Black Friday, decât de alegerile prezidenţiale, dacă este să ne luăm după cele mai căutate cuvinte pe Google în 2019, potrivit datelor Google România. O posibilă explicaţie pentru faptul că „eMag Black Friday” a ocupat prima poziţie în top este că retailerul online a demarat populara campanie de reduceri cu circa două săptămâni înainte de 29 noiembrie, momentul oficial al Black Friday la nivel global, astfel că perioada în care s-au putut face căutările online a fost mult mai mare.
Poate cea mai mare surpriză a fost că a doua cea mai populară căutare a românilor pe Google în acest an a fost „Răzvan Ciobanu”, celebrul creator de modă care a murit în 29 aprilie 2019, într-un accident rutier.
Google-ul este folosit de foarte mulţi internauţi pentru a căuta reţete de mâncare, iar cu excepţia „pancakes”, celebrele clătite pufoase de origine americană, românii au fost interesaţi de preparatele tradiţionale, precum socată, varză murată, zacuscă sau ardei umpluţi.
Şi cum foarte mulţi români gătesc (sau fac o multitudine de alte lucruri) cu smartphone-ul lângă ei, există şi un top al celor mai căutate telefoane, care este condus de iPhone 11, ultima gamă de telefoane lansate de Apple în luna septembrie a acestui an.
Românii care au vrut să dea câteva kilograme jos în acest an au căutat cel mai mult pe Google „Dieta Cambridge”, „dieta oloproteică” sau „dieta Rina detaliată”.
Printre cele mai căutate cuvinte pe Google în 2019 legate de filme s-au aflat „Aquaman”, „Avengers Endgame” şi „Oh Ramona”. Interesant este că cei mai mulţi români au fost interesaţi de „Aquaman”, filmul care a apărut în cinematografe la finalul anului 2018 şi care a bătut recorduri de audienţă şi de vânzări. Singurul film românesc care a intrat în top 10 căutări pe Google a fost pelicula „Oh, Ramona!”, regizată de Cristina Jacob.
La capitolul evenimente sportive, cele mai căutate cuvinte pe Google în 2019 au fost legate de meciul România – Suedia, din 15 noiembrie, în urma căruia ţara noastră a ratat calificarea directă la Euro 2020.
În secţiunea „ce este”, cele mai populare căutări ale românilor au fost legate de meningită, boala care poate ucide în numai câteva ore de la apariţia primelor simptome. Românii au mai fost interesaţi şi de orci, celebrele balene ucigaşe care ajung până la o lungime medie de 8 metri şi o greutate de circa 6 tone.
Răspunsul la întrebarea legată de aria cercului pe care au primit-o fostul prim-ministru Vorica Dăncilă şi preşedintele Klaus Iohannis, în dezbaterile publice pe care le-au susţinut înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale în care au fost contracandidaţi, a generat multe căutări pe Google. Din România s-au făcut multe căutări şi despre „cum se manifestă gripa” sau „cum se votează”.
Probabil că mulţi români au mers la biserică în Vinerea Mare, înainte de Paşte, deoarece „prohodul” a fost cel mai căutat cuvânt pe Google în 2019 în ierarhia „Versuri”.
Aceste topuri, pornind de la cele mai căutate cuvinte pe Google în 2019, au fost realizate în mare parte cu date din serviciul public Google Trends, dar şi cu instrumente interne ale companiei şi au fost luate în calcul doar căutările făcute de pe adrese din România, fiind eliminate spam-urile, căutările de navigare, dar şi cele care se repetau.